תמונה עשרה טרנדים בבלוג

טרנדים בשיווק שהופכים דמיון למציאות – חלק 2 בסדרה

ממשיכים עם הרשימה שאתם חייבים להכיר בשביל השיווק הדיגיטלי של העסק שלכם: עשרה טרנדים שהולכים לדבר חזק בשיווק הדיגיטלי בשנים הקרובות. במאמר הקודם סקרנו את השלושה הראשונים, והנה אנחנו ממשיכים!

עוד לא קראתם את המאמר הראשון בסדרה? תוכלו למצוא אותו כאן.

במאמר הקודם בסדרה דיברנו על טיקטוק, על ז'אנר הוידאו הקצר, ועל בינה מלאכותית – שלושה טרנדים שאנחנו צופים שרק ילכו ויגדלו בשנים הקרובות.

בחלק הזה אנחנו נמשיך לבחון טרנדים ומגמות שימשיכו איתנו בעולם השיווק הדיגיטלי עוד שנים ארוכות קדימה.

 

עוד טרנדים בשיווק דיגיטלי ששווה להשקיע בהם:

מתחברים למציאות – מציאות מדומה ומציאות רבודה

טוב, את החלק השני של הרשימה אנחנו פותחים עם טרנד שתופס תאוצה לאט. במונחים של עולם הדיגיטל אפילו לאט מאד. בכל זאת, לדעתנו שווה איזכור.

בסוף 2021 חברת פייסבוק, לא האפליקציה עצמה אלא החברה האם שעומדת מאחוריה, שינתה את שמה מפייסבוק שכולנו מכירים ל-מטה, הקצת מוזר.

המהלך הזה גרר שתי תגובות עיקריות. הראשונה, הוא אינסוף פוסטים בפייסבוק שבכולם כתוב "פייסבוק מתה" עם המון אנשים שהיו בטוחים שהם היחידים שחשבו על השנינות הזו.

השנייה היא הכרזה על השקת המטאוורס – עולם וירטואלי שבו הכל קורה. פייסבוק, כלומר, מטה, סימנה את העתיד בתחום.

מאז… לא קרה המון. הטכנולוגיה של מציאות מדומה (וירטואל ריאליטי) ומציאות רבודה אמנם התפתחו והטכנולוגיה מציגה תוצאות מדהימות, אך השימושים נשארו בעיקר בעולם הגיימינג.

אבל… מכיוון שפייסבוק, אוף נו, מטה, די קשרה את העתיד שלה במטאוורס, ומכיוון שחברות הגיימינג כמו נינטנדו למשל נכנסו חזק בתחום, ומכיוון שיש פה פוטנציאל אדיר לעשות דברים שונה, וגם קצת בגלל ששוק הגיימינג הוא בעצמו תעשייה ענקית שגדולה יותר מתעשיית המוזיקה והקולנוע ביחד, אנחנו צופים שמציאות מדומה ומציאות רבודה יתפסו בקרוב מקום מכובד מאוד גם בעולם השיווק הדיגיטלי.

זה יכול להיות בתוך חלק מהמטאוורס, כחלק מעולם הגיימינג, או משהו חדש לגמרי.

וכשזה יפרוץ. זה יהיה אדיר!

 

פרסונליזציה – בואו נעשה את זה אישי

הטרנד הבא הוא הרבה יותר תוצאה של יכולות טכנולוגיות שהשתפרו מאשר איזה גילוי מרעיש בעולם השיווק.

כל מי שעסק בשיווק ומכירות יודע שהיחס האישי הוא אחד המפתחות להצלחה. בין אם מדובר בשימוש בשם שלכם, ובין אם מדובר בהתאמה ייחודית של ההצעה לצרכים שלכם.

אז שני הדברים האלה, ועוד רבים אחרים, נכנסים לשיווק הדיגיטלי ומשתפרים עם השיפורים בטכנולוגיה, ביכולת ניתוח הנתונים, המעקב והזיהוי שלכם.

מדובר בפרסונליזציה של תהליכים שיווקיים. כלומר, השיווק הולך ונהיה יותר אישי. הרבה יותר. אנחנו יודעים ש"פרסונליזציה" זו מילה הרבה יותר סקסית, אבל בגדול, פשוט מדובר ביחס אישי.

עכשיו, אם אי פעם התקשר אליכם איש מכירות טוב באמת, שמתם בטח לב שהוא פונה אליכם בשם שלכם כל כמה דקות, שהוא מקשיב לכם ומציע לכם הצעות שרלוונטיות למצב שלכם ולא פשוט את מה שמופיע לו בדף לפי הסדר, ובקיצור, שהוא מעניק לכם יחס אישי.

אז איך עובד טרנד הפרסונליזציה?

זה מתחיל במערכות שיודעות לפנות אליך בשם ככה:

אהלן <שם>, מה שלומך? איפה אני תופס אותך?

אבל זה ממשיך בכלים שיודעים להתאים לכל צופה את השיווק המתאים לו, שיווק נפרד לגברים ונשים, לצעירים ומבוגרים, לתל אביבים וירושלמים, ככה שהפנייה תהיה יותר אישית, יותר מותאמת, יותר רלוונטית.

יש פה שילוב של יכולות טכנולוגיות, עם ההבנה שלכל אדם לא רק שיש צרכים אחרים, אלא גם דרך שונה לפנות אליו בצורה יעילה.

או במילה אחת – פרסונליזציה…

 

צ'אטבוט – האם אני מדבר עם אדם אמיתי?

"שלום, אני רוני, איך אוכל לעזור לך?" כן בטח…

כבר יצא לכם? בצ'אט, בווטסאפ, במסנג'ר, ומי שהיה בחו"ל – אפילו בטלפון, לא להיות בטוחים אם אתם משוחחים עם אדם אמיתי או רובוט, ואז, באופן די מביך, כדי להרגיש טוב עם עצמכם, לשאול אותו האם הוא אמיתי או רובוט? לא משנה מה הייתה התשובה, עצם זה שנתקלתם בסיטואציה מסביר עד כמה גדולה התופעה.

אז מה זה צ'אטבוט?

בגדול, מדובר בעובד הכי טוב שלך.

לא ישן, לא אוכל, לא יוצא להפסקת סיגריה, מסוגל לדבר עם עשרות אנשים בו זמנית ואף פעם לא טועה.

צ'אטבוטים נהיים יותר ויותר חכמים ואפשר לעשות איתם דברים מדהימים בתוך המשפך השיווקי.

זה חלק מטרנד הפרסונליזציה, שאחרי יצירת המגע הראשוני הצ'אטבוט מנהל שיחה אישית עם כל אחד, מברר פרטים ייחודיים שואל שאלות ואוסף מידע שיוכל לעזור לנו בהמשך בתהליך השיווק והמכירה, ולפעמים ממשיך בעצמו להצעה ייחודית.

אז מה חדש? שהתופעה אמנם קיימת כבר כמה שנים, אבל עם השתכללות היכולות של הבינה המלאכותית, אנחנו הולכים לדבר עם רובוטים יותר ויותר מתוחכמים, ויהיה קל יותר לשלב אותם בשיווק גם אם אתם עסק קטן.

 

סיכום חלק 2

חלק 2 של סדרת הכתבות מציג לנו הצצה לעתיד. קחו רגע את כל שלושת הטרנדים ביחד, ותחשבו שלקוח ינהל שיחה עם רובוט, שיידע להתאים לו במציאות מדומה בדיוק את הסביבה וההצעה שהוא צריך על פי פרסונליזציה מבוססת על פרטים אמיתיים של הלקוח.

מבחינה שיווקית – זה חלום מתוק. אנחנו אמנם עוד לא ממש שם, אבל הסיטואציה הזאת כבר לא נשמעת כאילו היא לקוחה מסרט מדע בדיוני.

כבר היום אפשר ליישם, במיוחד בתחום הבוטים והפרסונליזציה אלמנטים רבים במשפך השיווקי שלכם. רוצים לדעת איך? דברו עם המומחים של דוד וטין. נתראה בחלק השלישי והאחרון של סדרת הכתבות.

אהבתם? שתפו!

השאירו פרטים כדי להתחיל לשווק בדיגיטל עם תוצאות

אחד הנציגים התותחים שלנו יצור איתך קשר