תמונה עשרה טרנדים בבלוג

עשרה טרנדים בשיווק דיגיטלי שחייבים להכיר – חלק 1

כדאי להיכנס לטיקטוק? כמה כדאי להשקיע בממומן בפייסבוק? מה זה שיווק משפיענים ולאן הרשתות החברתיות הולכות? שיווק דיגיטלי זה עולם של טרנדים, ובשביל להוציא ממנו את המקסימום אתם חייבים לדעת באיזה טרנדים שווה להשקיע ואיזה הולכים להיגמר בקרוב. מאמר ראשון מתוך שלושה בסדרה.

שיווק דיגיטלי זה הרבה יותר מפרסום ממומן בפייסבוק או קמפיין בגוגל. מדובר בעולם דינמי, משתנה, מלא בטרנדים ובכוכבים שעולים ונופלים יותר מהר מאשר בתוכניות ריאליטי. 

החוכמה היא לזהות את המגמות החזקות, אלה שכדאי להשקיע בהן עכשיו ולדעת שגם עוד כמה שנים ההשקעה הזאת תשתלם. 

אז ריכזנו לכם 10 טרנדים בשיווק דיגיטלי, חלק חדשים, וחלק כבר וותיקים אבל עדיין עובדים, שאתם חייבים להכיר. מכיוון שמדובר ברשימה מכובדת, חילקנו לכם את כל הטוב הזה לשלושה חלקים, הנה החלק הראשון בסדרה. 

 

טרנדים בשיווק דיגיטלי ששווה להשקיע בהם: 

 

טיקטוק – כבר מזמן לא גימיק 

כן, הרשימה הזאת נפתחת דווקא ב"טרנד" שהפך כבר למיינסטרים. אנחנו יודעים, לקרוא לטיקטוק טרנד זה קצת 2019, אבל, פה מדובר על טיקטוק ככלי שימושי לעסקים, טיקטוק ככלי שיווקי, כולל פרסום ממומן וקמפיינים שמכניסים לידים באופן קבוע ויציב והופכים לחלק חשוב מאד במערך השיווקי של עסק.  וזה טרנד שהולך לדבר חזק מאד בשנים הקרובות. כלומר, הוא כבר מדבר חזק, הוא הולך ממש לצעוק…

למה זה קורה? 

  • סיבה ראשונה: קודם כל בגלל הפופולריות של הרשת. כולם שם. כן, כבר מזמן לא רק ילדות בנות 12 שעושות ליפ סינק, אלא גם ההורים שלהן ואפילו הסבתא. בקיצור, כולם (גם) בטיקטוק.
  • סיבה שנייה: כי טיקטוק, היא כלי מדהים להפקת תוכן. למעשה, זאת הייתה אחת המקפצות לפופולריות שלה. היכולת להכין בקלות תוכן וידאו בכלים פשוטים אך מתוחכמים. לזה טיקטוק הכניסה בונוס מטורף שתרם מאד לפופולריות שלה – אפשר להשתמש בתוכן שהכנתם בטיקטוק גם בהמון מקומות אחרים!
  • סיבה שלישית: כי סוף סוף טיקטוק הכניסה מערכת לפרסום ממומן שמאפשרת להכין מספר מצומצם של סרטונים שלעולם לא יאבדו את הפופולריות שלהם (כלומר, כל עוד אתם משלמים…) בתפוצה יעילה ורחבה במינימום מאמץ. 
  • סיבה רביעית: כי אם מדברים על תמורה למחיר – אין על טיקטוק, גם באורגני וגם בממומן. יותר חשיפה, יותר תוצאות בפחות כסף. 

אתם לא שם? זרקתם כסף על הרצפה, חבל על כל שנייה שאתם מאבדים לקוחות למתחרים שלכם, שממש הרגע העלו עוד סרטון שיקבל עשרות אלפי צפיות. 

בקיצור, כנסו לטיקטוק, כעסק. 

 

הוידאו הקצר כבש סופית את הרשתות!

לא סתם הכנסנו את הוידאו הקצר מיד אחרי החלק של טיקטוק. לטיקטוק יש חלק מאד משמעותי בפופולריות של הסרטונים הקצרים, המצולמים לאורך ונצרכים בעיקר בסמארטפון.

טיקטוק הובילה (או אולי רק האיצה) שינוי מגמה עולמי בעולם התוכן, במיוחד בתוכן ברשתות חברתיות, עם ז'אנר חדש של תוכן קצר ויצירתי. 

אבל כיום הז'אנר הזה הוא כבר ממש לא רק בטיקטוק. הוא התפרס הרבה מעבר. 

אמנם וידאו תמיד היה דרך שיווק מוצלחת, וכמו שאומר הפתגם: "סרטון שווה אלף תמונות" (סתם, אין פתגם כזה…) אבל היום, הסרטונים הקצרים נמצאים פשוט בכל מקום. רילס של אינסטגרם, שורטס של יוטיוב, סטוריז ועוד. עלינו רמה.

הסרטונים הקצרים סטייל טיקטוק הפכו למוצר כל כך פופולרי שכדי להתחרות בטיקטוק, זה מה שהפלטפורמות "המסורתיות" מקדמות (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב) והקהל נוהר לסרטונים הקצרים כאילו זו עמדת החביתות בארוחת הבוקר במלון באילת. 

אם עד היום הכנת סרטונים קצרים היה משהו "לחשוב עליו" שאולי פעם יהיה נחמד להכין, היום זה כבר מאסט. 

כמה זה מסובך? תלוי ברמת הידע שלכם, אבל גם ברמת הסרטון שאתם רוצים לקבל. אפשר לעשות סלפי מאולתר עם הטלפון, ואפשר לשכור (כמו שאנחנו מציעים!) אנשי מקצוע הכוללים קופירייטר, צלם, עורך ואפילו מאפרת תאורן ומלבישה. 

מה עדיף? במה לבחור? בפשוט והאותנטי או במקצועי והמתוסרט? 

בעצם… תזכירו לנו למה לבחור? תעשו גם וגם. 

 

בינה מלאכותית. האם היא תכבוש את העולם? או שאולי היא כבר כבשה…

כשמדברים על בינה מלאכותית עם אנשי שיווק ועם אנשי דיגיטל בכלל נתקלים בדרך כלל באחת משתי התגובות המרכזיות: 

 יש את אלה שבטוחים שעוד רגע בינה מלאכותית תחליף אותם במקצוע, ויש את אלה שבודקים איך בינה מלאכותית יכולה לעבוד בשבילם. 

אנחנו למשל, מהסוג השני…

למי שחי מתחת סלע בשנים האחרונות נספר בקצרה כי ב-2022 פרצו לתודעה שני כלים של בינה מלאכותית שקשורים מאד לעולם השיווק.

שני "רובוטים", אחד ייצר לך איזה תמונה שתרצה לפי תיאור מילולי והשני עושה את אותו הדבר, רק עם טקסטים. הם מצטרפים לכלי בינה מלאכותית שיש גם בתחום הוידאו, המסחר האלקטרוני, צ'אטבוטים ועוד.

ב-2023 המגמה המשיכה בכל הכוח ואין לנו ספק שאנחנו הולכים לראות בשנים הקרובות הרבה יותר שימוש בכלים האלה, אבל אנחנו עוד רחוקים מלהחליף את הגרפיקאים, הקופירייטרים, אנשי השיווק הוידאו והתוכן בכל תחום. 

מצד שני, אנשי מקצוע שלא ילמדו לעבוד עם הכלים האלה יהיו בבעיה ממש בקרוב. 

ההערכה שלנו לגבי טרנד הבינה המלאכותית היא שהוא הולך להישאר איתנו עוד הרבה מאד זמן. 

 

לסיכום 

טוב, רק סיכום ביניים, אלו הטרנדים שאתם חייבים להכיר בעולם הדיגיטל, ולהכניס כמה שיותר מהם לשיווק שלכם בעסק. זהו רק חלק ראשון מתוך שלושה אז אל תמצמצו, חכו לפרסום החלק הבא של המאמר כדי להכיר את הטרנדים הנוספים. 

לא יודעים איך אפשר לשלב את הטרנדים האלה בשיווק שלכם? בדיוק בשביל זה אנחנו פה! 

דברו עם המומחים של דוד וטין בע"מ ותקבלו שיווק דיגיטלי עדכני, מותאם אישית ועם תוצאות מוכחות.  

 

רוצים לקפוץ ישר למאמר הבא בסדר? לחצו כאן

 

אהבתם? שתפו!

השאירו פרטים כדי להתחיל לשווק בדיגיטל עם תוצאות

אחד הנציגים התותחים שלנו יצור איתך קשר