מה ההבדל בין קידום אורגני בגוגל לקידום ממומן בגוגל?

המהות של קידום ושיווק של עסקים הוא הרצון להגיע לאנשים שמעוניינים לרכוש את המוצר או השירות שאתם מספקים. קשה לחשוב על דרך טובה יותר להגיע לאותם אנשים, מאשר פרסום במנוע החיפוש הפופולרי ביותר – הגוגל!

כאן המקום לחדד שקיימים שתי שיטות מרכזיות בקידום בגוגל ולהאיר את ההבדלים המשמעותיים שמייחדים את האפיקים האלו – קידום אורגני וקידום ממומן בגוגל. 

קידום אורגני

קידום אורגני הוא תהליך אופטימיזציה של הנוכחות המקוונת שלכם ברשת, כך שתופיע באופן טבעי בתוצאות החיפוש של גוגל על סמך הרלוונטיות וכוונת המשתמש. זהו הבסיס של השיווק המקוון, שבו התוכן שלכם נחשב בעל ערך ויכול להעניק לכם את הזכות להגיע למקומות הראשונים בעמוד הראשון והנחשק של תוצאות החיפוש של גוגל.

קידום ממומן

קידום ממומן, לעומת זאת, פועל על עקרון אחר. כאן הקידום כרוך בקמפיינים בתשלום, לדוגמא פרסום בתשלום לפי קליק(PPC) , בו עסקים מתבססים על מילות מפתח כדי להציג את המודעות בצורה בולטת. מודעות אלו מסומנות ככאלה ומופיעות מעל או לצד תוצאות החיפוש האורגניות, מה שמקנה להן נוכחות מובהקת שמושכת תשומת לב.

הבדלים מרכזיים בין קידום אורגני בגוגל לקידום ממומן בגוגל:

מטרות

קידום אורגני מתמקד במתן מידע חיוני לקהלים השונים ובאופטימיזציה של תוכן לתוצאות חיפוש טובות יותר, ביסוס עסקים כמובילי דעה במרחב, ובניית קשרים ארוכי טווח עם הצרכנים. כדי למדוד את הצלחתו של קידום אורגני, אפשר לעקוב אחר דירוג דפי תוצאות החיפוש, מספרי תנועה אורגניים והפניות שונות.

בקידום ממומן אתם בעצם משלמים על התוצאות. ההתמקדות היא בהשגת החזר על ההשקעה בקצב מהיר יותר מאשר בשיווק האורגני. כאן מדברים במונחים של המרת לידים ללקוחות ועמידה ביעדי מכירה במסגרת הזמן המיועד. בשיווק ממומן יש לעקוב אחר שיעורי המרה ומעורבות עבור כל פרסומת כדי למדוד את הצלחתם של קמפיינים שיווקיים בתשלום.

האמצעי

קידום אורגני עסוק בתוכן, כולל פוסטים בבלוג, דפי נחיתה, סיפורים, מקרים מהחיים וגרפיקה. עסקים מפרסמים תוכן מותאם לקידום אתרים, ולאחר מכן מקדמים את הקישורים באמצעות פוסטים במדיה חברתית ודוא"ל.

בקידום ממומן שמים דגש על הפצת מודעות ופוסטים ממומנים בגוגל ומשתמשים בטקטיקות תשלום שונות. הנפוצה שבהן היא לפי קליק, שבה משווקים משלמים למפרסם בכל פעם שלוחצים על המודעה. כאשר צרכנים מגיעים לאתר האינטרנט של המותג באמצעות מודעה, הצפיות שלהם נספרות כתנועה בתשלום.

כפי שראיתם, בבסיס ההבחנה עומד הרעיון של השקעה מתמשכת בתוכן מול השקעה כספית מיידית. קידום אורגני תלוי ברמת העניין והאמינות של האתר שלכם בעיני גוגל. על ידי אופטימיזציה של התוכן, שיפור חוויית המשתמש ובניית קישורים רלוונטיים, אתם עולים באופן טבעי בסולם דירוגי החיפוש וקוצרים את הפירות של נראות מתמשכת.

קידום ממומן, לעומת זאת, משגשג בזכות השקעה כספית. זהו אמצעי לזרז את הנראות ולדלג על הטיפוס ההדרגתי של המאמצים הכרוכים בקידום אורגני. באמצעות השקעה במילות מפתח ממוקדות ויצירת מודעות מושכות, אתם מבטיחים מקום מצוין בתוצאות החיפוש כל עוד התקציב שלכם מאפשר זאת.

קבלת ההחלטה בדבר צורת הקידום המיטבית אינה טריוויאלית ויש לקחת בחשבון מאפייני העסק שלכם, אפשרויות התקציב ולו"ז. על מנת לקבל החלטה נכונה פנו עוד היום לחברת דוד וטין בע"מ, שתלווה אתכם במסע הקידום של העסק שלכם ויבנה עבורכם אסטרטגיית שיווק מנצחת.

 

אהבתם? שתפו!

השאירו פרטים כדי להתחיל לשווק בדיגיטל עם תוצאות

אחד הנציגים התותחים שלנו יצור איתך קשר