שיווק העסק בדיגיטל

כאשר בעל עסק נחשף לראשונה לעולם הפרסום שרשת האינטרנט מציעה, הוא נותר מבולבל לאחר החשיפה לאלטרנטיבות שקיימות היום בשוק. אם זה הקמת אתר אינטרנט, קידום בגוגל, ניהול קמפיינים, נוכחות בפייסבוק וברשתות החברתיות, קניית שטחי פרסום, שליחת ניוזלטרים, כתיבת בלוג ועוד, בסופו של דבר – קשה להחליט מה נכון עבור העסק שלנו.

כדי לבחור ולהבין באיזה אמצעי כדאי לשווק את העסק, אנחנו צריכים לחשוב מהו המוצר או השירות שבמרכז הפעילות השיווקית שלנו, מה משותף לכל הלקוחות שלנו ואיזה סוג לקוחות מגיע לעסק שלנו, ולעשות מחקר שוק – היכן נמצא קהל היעד שלך.

 

פלטפורמות לחשיפה

כעת נתמקד בפלטפורמות ובמכשירי המדיה השונים המאפשרים לנו להנות מתכנים, כגון סרטונים, כתבות וטורי דעות, שכחלק מהמודל העסקי שלהם מציעים לנו לקדם את העסק ולחשוף אותו לכמה שיותר אנשים באמצעות פרסומות, באנרים ומודעות שיווקיות.

בחרנו לפניכם את 2 הפלטפורמות הכי פופולריות לקידום עסק בדיגיטל, כשהראשונה והטובה שבהן היא:

פייסבוק – פייסבוק היא רשת חברתית המאפשר לשתף חברים, בני משפחה ומעגלים אחרים במחשבות, תמונות, סרטונים וכתבות שאנחנו רואים או מפיקים בעצמנו במהלך היום-יום. פייסבוק נחשבת לאחת מהרשתות החברתיות הפופולרית ביותר בקרב בני 20 – 60 ובעבור רבים מבעלי העסקים, קהל היעד שלהם נמצא דווקא שם.

והשנייה, גוגל – גוגל היא פלטפורמה מעט שונה מפייסבוק, אך משתפת איתה פעולה. גוגל מאפשרת לאנשים לחפש כל דבר – החל משירותי יעוץ, מוצרים, חברות, בעלי עסקים וכלה בהגדרות מונחים, כלים שימושיים ועוד אינספור תוצאות חיפוש. פרסום בפלטפורמה כזו מתאימה בעיקר עבור עסקים בינוניים ומוצרים שאנשים מחפשים. פחות לבעלי עסקים קטנים.

למה דווקא לפרסם בפייסבוק

ובכן, אם שמת לב ציינו כי הפלטפורמה הטובה והמוצלחת ביותר היא פייסבוק. אמנם אנחנו משוחדים, מכיוון שאנחנו מתמחים בעיקר בקידום ממומן בפייסבוק, אבל ברשותך, נציג מספר יתרונות שיש לרשת, שמאפשרת לבעלי עסקים להרוויח הרבה מאוד כסף באמצעותה:

 

1. מחיר טוב

פרסום בפייסבוק הוא אחת הפלטפורמות הזולות היום לפרסום באינטרנט ובכלל, כאשר פרסום מודעה באופן עצמאי עולה החל מ-10 שקלים ליום או לפחות 100 שקלים לתקופת פרסום מוגדרת. כאשר כמה קליקים על המודעות בגוגל יכולות להגיע לעשרות שקלים ביום!

 

תוצאות טובות

 היום, יש הרבה מאוד אנשים שכבר זנחו את החיפוש בגוגל ועברו לחיפוש אנשים, מקומות ובעלי עסקים דרך פייסבוק. פרסום אפקטיבי ומתוכנן בצורה נכונה, יכול גם בתקציב של 150₪ להגיע לאלפי לייקים ועשרות פניות לעסק שלכם.

 

3. ספציפיות

במסגרת פרסום בפייסבוק, כל מודעה זוכה לעשרות אלפי חשיפות בחודש, ובמקרים מסוימים – אפילו למאות אלפים (תלוי בתקציב ובשיטת הפרסום - אם התשלום עבור הפרסום נעשה לפי מספר החשיפות או לפי קליקים על המודעה). חשיפה של המודעה נספרת בכל פעם שהיא "משודרת" לגולש בפייסבוק, כך שבכל חודש מודעה "משודרת" עשרות ומאות אלפי פעמים – ובדיוק לקהל היעד שהוגדר לפרסום. זאת, בשונה מפרסום מסורתי בעיתון, מקומון, שלט חוצות וכדומה, בהם החשיפה היא לקהל מצומצם יותר, כשרק חלק קטן ממנו באמת רלוונטי לפרסום.

 

קידום אורגני בפייסבוק לא עובד. למה?

כן, ציינו למעלה את כל היתרונות של קידום ממומן בפייסבוק. אבל מה עם הקידום האורגני? בגוגל הרי אפשר לקדם את האתר בחינם על ידי כתיבת מאמרים, תיוגים, החלפת קישורים ועוד שיטות להעלאת דירוג האתר במנוע החיפוש. בטוח אמור להיות כזה דבר בפייסבוק לא?

אז זהו, שיש כזה דבר. אבל האפקטיביות שלו קלושה ביחס למודעת פייסבוק מנצחת. קידום אורגני בפייסבוק מתבצע בדרך כלל באמצעות פרסום בקבוצות ציבוריות העוסקות באותו נושא, פרסום בפרופיל הפרטי ועוד. הבעיה היא שאם אתה לא מוכן להקריב את הפרופיל הפרטי שלך עבור הפרסום, ממש לא כדאי לפרסם בצורה כזו.

למה? מכיוון שיש אנשים מאחורי הפרופילים. וכשהם רואים תוכן פרסומי, קישורים ושאר ירקות שנמצאים בקבוצות, הם במקרה הטוב יעברו הלאה ובמקרה הרע, ידווחו או יגיבו בצורה לא מפרגנת.

 

החשיבות של קידום ממומן

אם יש לך דף עסקי בפייסבוק, ואתה לא מבין למה הפוסטים שאתה משקיע בהם כל כך – מגיעים לכמות גולשים מזערית, כנראה שלא השתמשת בקידום ממומן לדף שלך. הפיד של פייסבוק עובד בצורה כזו שהוא יציג לך תוצאות בהתאם להתעניינות שלך באותו אדם, מעורבות וכו'. אבל בכל הנוגע לדפים עסקיים, פייסבוק לא רוצה שאוהדי הדף שלך יראו את הפוסטים שהעלית.

למה? כי הכל נע סביב הכסף. אם אתה רוצה חשיפה אתה צריך לשלם.. 
בהיעדר חשיפה אורגנית, אין לבעל העמוד ברירה אלא לפנות לפרסום ממומן בתשלום כדי להגיע לקהל היעד שלו. כמובן שזו המטרה של פייסבוק – לגרום לבעלי העסקים לקנות את החשיפות שלהם ברשת החברתית, ובטח שלא לקבל אותן בחינם.

בנוסף, התחרות שמתרחשת בפיד של כל אחד מאיתנו היא גדולה. כשיש מאות או אלפי דפים שנתנו להם לייק, והם מפרסמים בתדירות, אין מקום לכולם. לכן, פוסטים שקידמנו בתשלום יקבלו נוכחות בפיד. לעומת שאר הדפים, שפשוט לא יופיעו באוסף החדשות של הגולשים.

 

קידום עסק בפייסבוק DIY

ובכן, בנוסף לכל המידע החיוני שכתבנו למעלה, חשבנו לנכון להוסיף 3 מרכיבים שהופכים את המודעה הממומנת שלכם בפייסבוק למודעה מנצחת:

הצעה – בסופו של דבר אנחנו מציעים לגולש מוצר או שירות כלשהו. רוב המודעות המוצלחות משלבות הצעה חינמית, הטבה, או הנחה מסוימת. מכיוון שמילים כמו: FREE, בחינם, מבצע, הנחה או 50%, תופסים את עיני הגולשים וגורמים להם ללחוץ על הקישור שלנו.

ויז'ואל – ויז'ואל יכול להתבטא בצורת וידאו שיווקי, תמונה, מם, תמונה עם קישור מובנה וכו'. המטרה של הויז'ואל היא ללכוד את עיני הגולשים שגוללים את הפיד שלהם במהירות, ולגרום להם להתעניין במה שאתם מציעים.

מיקוד קהל היעד – אחרי שבחרנו בהצעה ובויז'ואל שאנחנו רוצים להציג, הגיע הזמן למקד את קהל היעד במנהל המודעות של פייסבוק. מיקוד קהל היעד הוא אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום מודעה. למה? מכיוון שהמודעה שלנו לא מופנת לכל בני האדם. אנחנו מחפשים אנשים בעלי אינטרס, חסרון, או מצב מסוים, כדי שהסיכויים שהם יתעניינו במוצר יהיו גבוהים יותר.

 

שאלות נפוצות:

האם העסק שלי מתאים לפרסום בפייסבוק?

רוב בעלי העסקים שבאים אלי בתחילת הדרך, שואלים אותי את השאלה הזו. לא לכל עסק אופן השיווק והפרסום בפייסבוק מתאים מכיוון שלכל עסק יש קהל יעד שונה ואפיון אחר.

לאילו עסקים למשל זה לא מתאים?

כפי שאמרנו בהתחלה, הפייסבוק נועד לשתף דברים ויז'ואלים. תמונות, סרטונים, לייבים בשידור חי. פחות תוכן. לכן, לבעלי עסקים כמו עורך דין או רואה חשבון עדיף לפרסם בגוגל. מכיוון שלשירותים מהסוג הזה אנשים ממעטים לעשות חיפוש בפייסבוק ויותר בגוגל. פייסבוק מתאימה רק לאחר שאותו בעל עסק צבר קהילה קטנה של לקוחות, או רוצה דף למטרות יצוג בלבד.

ומה עם אינסטגרם?

 התשובה שלי היא חד משמעית כרגע. אם העסק שלנו מיועד לקהל מתחת לגיל 23, הפרסום יהיה אפקטיבי יותר באינסטגרם. אם מדובר בקהל מבוגר יותר, נפרסם בפייסבוק.

מה אנחנו עושים?

אנו משווקים עבורנו ועבר לקוחותינו מודעות פרסום בפייסבוק, סרטונים ויראלים, פרסום באינסטגרם ומנהלים עבור חלקם קמפיינים בגוגל. כל מה שצריך לעשות על מנת להתחיל בעבודה הוא ליצור קשר למטה, ואנחנו נחזור אליך.