מיתוג העסק

אם אתה בעל עסק, ודאי שמעת על הצורך שכל כך הרבה בעלי עסקים צריכים – מיתוג העסק. בעולם בו כמעט בכל ענף ותחום באשר הוא מתחרות לא מעט חברות גדולות, קשה מאוד בתור בעל עסק קטן, להבין כיצד להיכנס לתוך העניין ולצבור קהל לקוחות. אמנם קהלי היעד של החברות שונות מאשר קהלי היעד של העסקים הקטנים, אך לפעמים הם מתחככים זה בזה.

 

ואז מה קורה?

במקום שאנסה להסביר את העניין בשטחיות, ארצה להמחיש אותו באמצעות דוגמה קטנה:

יוסי, בעל חברת ענק בתחום בניית האתרים הוא אדם שאפתן. האידיאל שלו הוא להעניק שירות לכולם ללא יוצא מן הכלל. כשהוא מגדיר בפני מנהל הקמפיינים שלו את קהל היעד הוא בוחר בכל מי שצריך אתר אינטרנט ואינו מבדיל בין חברה גדולה, או פרילנסר קטן שמעוניין להעלות תיק עבודות לאינטרנט.

 

ומהצד השני של המפה..

נמצא משה, בונה אתרים בעל וותק רב ופרילנסר שרוב פרנסתו מתבססת על בניית אתרים לעסקים קטנים ואנשים פרטיים. הבעיה במקרה הזה הוא שיוסי, בעל חברת הענק, "גונב" למשה את כל הלקוחות. אם זה באמצעות הצגת תיק עבודות מרשים, אתר יוצא מן הכלל ואנשי מכירות מהשורה הראשונה.

 

מזדהה עם משה. איך אני יכול לגרום לעסק שלי לבלוט?

ובכן, יש לא מעט דרכים, שיטות וטכניקות לעקוף את המתחרים וליצור קהל לקוחות אוהדים, שיחזרו אליך שוב ושוב. אנחנו לא נרחיב עכשיו על כולן אלא על 2 מהן:

1.כאן מוכרים חלומות בכיף – בכדי ליצור אסטרטגיית מיתוג עסקית יחודית עבור העסק שלך, צריך קודם כל להתייחס לסוג השירות שאתה מעניק כפותר בעיות, מגשים משאלות ולא כמוכר שירותים סתמיים.

2. לפעול ולפרסם יותר – היום יותר מאי פעם אפשרויות הפרסום הרבה יותר נוחות, והרבה יותר אפקטיביות. אנחנו עדיין בעידן "המעבר" בין הפרסום המסורתי (שלטי חוצות, עיתונים וכו') לבין הפרסום הדיגיטלי (פרסום באתרים, שימוש בפלטפורמת הפייסבוק, שת"פ באינטרנט וכו').