גוגליזציה

המאמרים של פעם בנוגע לשיווק ופרסום במנועי החיפוש, כללו בין היתר את בינג, יאהו!, Ask וכמובן את גוגל. המאמרים העדכניים יותר שמדברים במושגים פרקטיים, מזכירים רק את גוגל – ובצדק. מדי יום גוגל זוכה למאות מיליוני מבקרים מכל העולם השולחים אליו כ־3 מיליארדי בקשות חיפוש ביום למציאת תוכן באתרי אינטרנט.

היום, גוגל היא ה"פייסבוק" של מנועי החיפוש.

אפשרויות קידום העסק באינטרנט

אפשרויות קידום האתרים באינטרנט מאוד מגוונות. ניתן לקדם אתר אינטרנט באמצעות פרסום באנרים באתרים אחרים, אפשר לקדם את האתר באמצעות הזנת תוכן מועיל ומעניין עבור הלקוחות, אבל הדרך שמניבה תוצאות אפקטיביות ובמהירות היא אפשרות הקידום הממומן בגוגל. אפשרות שכרוכה בתשלום קבוע למערכת הפרסום, לגרפיקאים, לקופירייטרים ולמנהלי הפרסום.

אבל רגע, מה רע בקידום אורגני?

קידום אורגני, שמתבצע בעיקר באמצעות כתיבת מאמרים ותוכן, מתחיל לאבד את בשנים האחרונות את האפקטיביות. כיום, גוגל מביאה בארבעת התוצאות הראשונות מודעות ממומנות שהסבירות שהגולש ילחץ עליהן, הרבה יותר גבוהה מהסבירות שהוא יכנס לדף השני בתוצאות החיפוש (במקרה הטוב) וילחץ על הקישור לאתר שלכם. עוד נקודה היא שהקידום האורגני מתבצע באיטיות וכדי להגיע לתוצאות החיפוש הראשונות בביטוי מסוים, נצטרך לחכות לא מעט זמן.

קידום ממומן בגוגל

כדי לקדם את העסק שלך בגוגל, הבנו שהדרך הטובה ביותר היא לקדם אותו בצורה ממומנת. כך נוכל לקבל תוצאות ופניות אפקטיביות יותר עבורנו. אבל, לא דיברנו על השאלה החשובה ביותר:

איך עושים את זה בפועל?

גוגל השיקה כלי בשם Google AdWords לפני כמה שנים שמאפשר למפרסמים לבחור את ביטויי החיפוש שירצו להתמקד, להכניס באנרים, תוכן, וקישור לאתרים שלהם. אם נסתכל טוב, נוכל להבחין כי כמעט בכל חיפוש בגוגל נקבל לפחות 3 תוצאות שמסומנות כממומנות. השאלה היא, איזו מודעה תגרום לנו וללקוחות שלנו להיכנס לדף הנחיתה שיעדנו עבורם ולקבל את ההצעה שאנחנו מציעים.

התחרות

אבל יש בעיה אחת – התחרות על ביטויי המפתח מאוד גדולה.
בגוגל, חברות ענק משקיעות מאות אלפי שקלים כדי למתג את עצמם ולהגיע לכל קהל היעד שלהם, שיכול לכלול גם את קהל היעד שלך.

אז מה עושים?

רגע לפני שנתמקד בפתרונות האפשריים, ננסה להבין האם הפרסום הממומן במנוע החיפוש גוגל מתאים עבורנו?
ובכן, לאחר מחקרים וניתוח קמפיינים שערכנו, הבנו שניהול הקמפיינים בגוגל ושיווק העסק בגוגל מתאימים בעיקר ל־2 סוגים:

  1. לעסקים בינוניים – שמונים עד 100 עובדים ומכניסים עד 100 מיליון שקל במחזור מכירות השנתי, הקידום מתאים. וזאת מכיוון שהתקציב שגוגל דורש עבור פרסום הוא גדול בעבור העסקים הקטנים.
  2. לשירותים או מוצרים שאנשים מחפשים – מכיוון שאנשים שבאים לחפש בגוגל, באים מוכנים למצוא / לרכוש משהו. לכן, פרסום בגוגל יאפשר לבעלי המוצרים לשווק אותם בצורה טובה יותר.
איך אנחנו נכנסים לתמונה?

אם סימנתם וי על אחד מהסעיפים בפסקה הקודמת, הגיע הזמן שתתחילו לקדם את עצמכם בגוגל!
כאן ב"דוד וטין שיווק דיגיטלי לעסקים" – אנו מנהלים קמפיינים ממומנים בגוגל שהגיעו לתוצאות מרהיבות באמצעות כמה דברים:

מחקר מילות מפתח – ביצענו מחקר מקיף על כל לקוח שניהלנו עבורנו קמפיין, כך שהתוצאות היו ממוקדות יותר.

שילוב ביטויי זנב – לפעמים התחרות על מילות מפתח מסוימות גבוהה יותר. וכדי להגיע אליהן, אנחנו משתמשים בביטויים ארוכים יותר המשלבים את מילת המפתח שרצינו.
לדוגמה:
מילת מפתח: בניית אתרים
ביטויי זנב: בניית אתרים לעסקים באינטרנט.

כתיבת מודעה שיווקית שמניעה לפעולה – התוכן של המודעה הוא זה שמכריע בין לקוח, לבין סתם גולש באינטרנט. באמצעות מודעה שיווקית ממוקדת לקהל היעד, אנחנו מצליחים לגעת בהרבה לקוחות פוטנציאלים בתקציב הרבה יותר נוח.

הוספת פיצ'רים ליעול המודעה לפעמים קופרייטינג טוב לא עושה את העבודה כמו לחצן שיאפשר לגולש להתקשר ישירות לבעל העסק. לכן, אנחנו משלבים בקמפיינים שלנו פיצ'רים שיניעו לפעולה.