5 הטעויות הגדולות של שיווק באימייל

  דוד וטין האמת המכוערת על למה סדרת המסרים שלכם לא מייצרת מכירות… אתם עושים את אחת מ-5

 

דוד וטין

האמת המכוערת על למה סדרת המסרים שלכם לא מייצרת מכירות…

אתם עושים את אחת מ-5 הטעויות הגדולות האלה בשיווק באימייל וסדרת מסרים?

(רק אחת מהטעויות האלה מסוגלת לרצוח את הרווחים שלכם)

ידעתם שרוב האנשים לעולם לא עושים כסף משיווק באימייל וסדרות מסרים כי הם עושים טעויות טיפשיות, שקל להימנע מהן שהורסות את הסיכויים שלהם ושורפות את הרשימה שלהם?

נחשו מה?

 

 

אתם יכולים למכור מהיום הראשון ולהתחיל לעשות מכירות מיד

(אבל רק אם אתם עוקבים אחרי כמה חוקים פשוטים ליצירת מעורבות).

ויותר גרוע, רוב האנשים מלמדים את המנויים שלהם להתעלם מהמיילים שלהם כי הם לא מצליחים להבין שתי אמיתות פשוטות על איך שהמוח האנושי עובד (הדבר המעולה הוא שאחת שאתם יודעים מה הן ״האמיתות הפשוטות״ האלה, אתם יכולים ללמד את המנויים שלכם להגיב למיילים שלכם – וזה אומר, שהם יקנו עוד מהדברים שלכם).

וגם, ידעתם שהאימייל הכי חשוב בסדרת המסרים שלכם זה המייל הראשון?

במילים אחרות, אלא אם אתם עושים את המייל הראשון שלכם כמו שצריך, שאר סדרת המסרים שלך נדונה לכשלון. 

 

 

 

אמנם יש הרבה גרסאות למיילים האלה, את רובם אפשר לרכז למה שאני אוהב לקרוא ״5 הטעויות הגדולות של שיווק באימייל וסדרת מסרים שכמעט כולם עושים״.

רק אחת מהטעויות האלה יכולה להרוג את הרווחים מהמיילים שלכם ולשרוף לכם את הרשימה.

5 הטעויות הגדולות האלה חושפות את האמת הקשה והמרה לגבי מה באמת צריך כדי ליצור חיבור עם המנויים שלכם, להניע אותם לפעולה והכי חשוב, להוציא את כרטיסי האשראי שלהם ולקנות את הדברים שלכם.

למטה, תגלו בדיוק למה רוב האנשים נכשלים בייצור מכירות עם שיווק באימייל וסדרות מסרים. אחת שתדעו מה אתם עושים, תוכלו לשנות מסלול וסוף סוף לגרום לזה לעבוד. וזה, ידידיי, הוא הרגע בוא אתם מתחילים להתעורר לתיבת מייל מלאה במכירות ועדכונים 🙂

פשוט תעקבו אחרי 5 הטיפים למטה ותגלו שלעשות כסף כל פעם שאתם שולחים אימייל זה לא חלום בהקיץ… לחלק מאיתנו, זה פשוט עוד יום במשרד.

 

 

טעות גדולה 1 מתוך 5: לא להשתמש בשיטה מוכחת להכנת מיילים

תחשבו על הפעם האחרונה שהייתם צריכים ללכת למקום שלא הייתם בו קודם אי פעם.

מה עשיתם?

לקחתם מפה והבנתם את הדרך.

עם המפה, ידעתם *בדיוק* איך להגיע ליעד שלכם.

בלי המפה, הייתם הולכים לאיבוד (ולעולם לא הייתם מגיעים ליעד שלכם).

כמו כל דבר אחר, זה ככה גם עם שיווק באימייל וסדרות מסרים:

אם יש לכם מפה, אתם יכולים למצוא את היעד שלכם (חיבור חזק למנויים שלכם, יותר פתיחות, הקלקות והכי חשוב, יותר מכירות).

מה קורה אם אין לכם מפה?

אתם אף פעם לא מגיעים ליעד שלכם.

הנה הקטע המצחיק:

למרות שאתם בטח מהנהנים עם הראש תוך כדי שאתם קוראים את זה, אם אתם כמו רוב האנשים, לא השתמשתם ב״מפה״ כדי לבנות את סדרת המסרים שלכם (ולחלק מהאנשים אין אפילו סדרת מסרים – חבל בשבילם!).

זו הסיבה שסדרת המסרים שלכם לא מביאה לכם את התוצאות שהייתם רוצים שהיא תביא.

זו הסיבה שאתם עדיין מחפשים את התשובה… את ״הגלולה האדומה״… משהו שסוף סוף יפתח את הדלת למכירות באימייל.

תוציאו עט ובואו נצלול יותר לעומק…

 

 

טעות 2 מתוך 5: לא מכינים את הקרקע כמו שצריך למה שעומד להגיע

זו טעות ענקית אבל חשאית כי זו לא הטעות הכי מובנת מאליה. זו הסיבה שכמעט אף אחד לא שם לב שהוא עושה אותה.

זו אחת הסיבות הנפוצות ביותר שקמפיינים של סדרות מסרים באימייל נכשלים.

אם אתם יכולים לתקן את הטעות הזו, יכול להיות שסוף סוף תתחילו לעשות מכירות עם סדרת המסרים שלכם.

זה הקטע:

המייל הראשון בסדרת המסרים שלכם הוא הזמן המושלם לגרום לאנשים להתרגש לגבי מה שתשלחו להם בעתיד.

זה גם הזמן המושלם למצב את עצמכם כעסק שמוכר מוצרים ושירותים (במקום ספרייה חינמית שלא עושה שום דבר חוץ מלחלק מידע בחינם).

מה רוב האנשים עושים?

משעממים לאנשים את הצורה ומתנהגים כמו ספרייה חינמית שלא עושה שום דבר חוץ מלחלק מידע וטיפים בחינם.

הם אובדי עצות כשזה מגיע ללהכין את הקרקע למה שעומד לבוא ולסלול את הדרך לרווחים גדולים בימים, שבועות וחודשים שעתידים לבוא.

הם לא יודעים איך למכור כמו שצריך; הם מוכרים אגרסיבי מדי ומבריחים אנשים, או שהם פשוט לא מוכרים לעולם

(מה שמוביל את הרשימה שלהם לאמץ גישה של ״אוכלי-חינם״).

מה הפלא שרוב האנשים לעולם לא מייצרים מכירות מרשימת התפוצה שלהם

(או שהם עושים הרבה פחות מכירות משהם היו עושים אם היו מתנהלים בדרך הנכונה).

 

 

טעות גדולה 3 מתוך 5: לא מרגילים אנשים להגיב

לפני 100 שנה, מדען בשם איוון פאבלוב גילה תגלית מדהימה.

בכל פעם שהוא נכנס למעבדה, הוא הביא אוכל לכלבים שלו. באופן טבעי, הכלבים של פאבלוב התחילו להזיל ריר בכל פעם שהוא נכנס לחדר, כי הם ידעו שהוא מביא אוכל.

ואז יום אחד, פאבלוב לא הביא איתו אוכל.

זה היה הרגע בו פאבלוב הבחין במשהו ששינה את הכל:

הכלבים שלו הזילו ריר אפילו שהוא לא הביא להם אוכל.

היה רק הסבר אחד. לאורך זמן, המוח של הכלבים התחיל לקשר את הגירוי (פאבלוב נכנס לחדר) עם התגובה (להזיל ריר על אוכל).

אחת שהמוחות של הכלבים קישרו בין הגירוי לתגובה, הכלבים אוטומטית הזילו ריר בכל פעם שפאבלוב נכנס לחדר – אפילו כשהוא לא הביא איתו אוכל.

אתם יכולים לעשות את הניסוי הזה על עצמכם.

דמיינו המבורגר טעים ועסיסי.

קציצת בשר בקר איכותית. גבינת צ'דר עשירה מומסת למעלה. חסה קריספית, סלק אדום ועגבניה. אולי עם ביצה מטוגנת מלמעלה.

כמה טעים היה לקחת ביס מההמבורגר הזה?

טעים ועסיסי, נכון?

(לא אוכלים המבורגרים? תעשו את הניסוי עם המאכל האהוב עליכם).

עכשיו, אם עשיתם את הניסוי כמו שצריך (כלומר, אשכרה דמיינתם את האוכל, איך הוא היה מרגיש בפה שלכם, המרקם, הרגשת הסיפוק אחרי שאכלתם אותו), הייתם מזילים ריר… ממש עכשיו.

זו הסיבה שחברות מזון מהיר מראות פרסומות טלוויזיה עם סרטוני וידאו באיכות גבוהה של האוכל שלהם עם קול עמוק ומפתה שמתאר את זה עם מילים כמו:

בשרני

גורמה

פריך

עסיסי

הם מנסים לגרום לכם להזיל ריר בזמן שאתם צופים בפרסומת.

אם הם מצליחים לגרום לכם להזיל ריר, יש סיכוי טוב שתזמינו המבורגר או פיצה (במיוחד אם הם גם מציעים משלוח הביתה).

בכל אופן –

זה מביא אותי ל:

טעות אימייל גדולה 3 מתוך 5:

האם המיילים בסדרת המסרים שלכם מרגילים אנשים להגיב, באותו האופן בו פאבלוב הרגיל את הכלבים שלו להזיל ריר וחברות מזון מהיר מרגילות לחזור לעוד?

או שאתם מרגילים אנשים להתעלם מהמיילים שלכם?

לרוע המזל, אלא אם כן אתם באמת יודעים מה אתם עושים… כמעט בטוח שאתם מרגילים אנשים להתעלם מהמיילים שלכם.

זו הסיבה ששימוש בטריגרים פסיכולוגיים עוצמתיים שמרגילים אנשים לענות למיילים שלכם הם כל כך אפקטיביים.

עכשיו, למרות שלהרגיל אנשים להתעלם מהמיילים שלכם זו טעות גדולה… הטעות הבאה היא האהובה עלי לתיקון (וזה בקלות המקום שבו תעשו הכי הרבה כסף)…

 

 

טעות גדולה 4 מתוך 5: לא למכור מהיום הראשון

במקום לחכות שבועות או חודשים כדי למכור, דמיינו שהייתם יכולים למכור מהיום הראשון מבלי לשרוף את הרשימה שלכם (מסתבר, שאתם יכולים למכור מהיום הראשון מבלי לשרוף את הרשימה שלכם… למרות מה שהגורואים אומרים)?

זה לא חלום בהקיץ.

זו מציאות יומיומית בדיוק כמו אצלנו בדוד וטין שיווק דיגיטלי.

אם תיקחו את העצה שלי, זו יכולה להיות גם המציאות שלכם.

הנה החלק המעניין:

אחד המיילים הכי ממירים בסדרת המסרים שלי הוא ממש המייל הראשון. קל להבין למה. כשאנשים מצטרפים לרשימה שלכם, הם עושים צעד. הם במוד של פעולה. אז אם אתם נותנים להם מיד לעשות עוד צעד, אפילו אם זה לקנות את המוצר שלכם, הרבה מהם יעשו את זה.

עכשיו – אם אתם לא מוכרים מהיום הראשון, אתם מפסידים הרבה מהמכירות שהייתם יכולים לעשות.

אבל, לפני שאתם רצים בחיפזון לעדכן את המייל הראשון שלכם ״למכור״, אני חייב להזהיר אתכם:

אתם חייבים לעשות את זה בדרך הנכונה.

ברצינות. אתם משחקים באש.

אם אתם לא יודעים איך למכור כמו שצריך במייל הראשון, אפילו אל תנסו.. כי אם אתם טועים בזה, אתם תהרסו את ההצלחה העתידית שלכם.

אני אומר לכם:

אתם תישרפו את הרשימה שלכם.

יש פתרון… אבל אני אגיע לזה בעוד רגע.

קודם כל, טעות גדולה מספר 5…

 

 

טעות גדולה 5 מתוך 5: לא עושים שימוש בשפה יומיומית ומבנה מוכח.

היי [[שם]],

כאן דוד וטין, הבחור של שיווק באימייל.

במייל היום, אני רוצה לחלוק איתכם את האסטרטגיה הסודית שלי לשיווק באימייל בגלל שזה עוצמתי, זה עובד ובגלל שעשרות אלפי אנשים משתמשים בזה, בכל רחבי העולם, במאות מדינות. אני באמת מקווה שתהנו מהמיילים האלה כי אני משקיע בהם הרבה זמן, בגלל שאני הבחור של שיווק באימייל – למדתי אלפי מיילים וכולם אוהבים אותי וכי אני הבחור הכי מגניב בכל רחבי העולם…..

הממ. מישהו אמר…

משעמם!

במקום להסביר מהי טעות גדולה 5 מתוך 5, נתתי לכם דוגמה.

הפיסקה הגדולה והשמנה למעלה?

זו הדוגמה.

יש בה כמה פגמים:

קודם כל, היא עוסקת בי… באסטרטגיה שלי, כמה אני פופולרי, איך אני מקווה שתהנו מהמיילים שלי, איך למדתי אלפי מיילים, וכולי.

לדבר על עצמכם זה לא-לא-גדול בכל סוג של קופירייטינג (כולל קופירייטינג לאימייל).

דבר שני, יש שם משפטים ארוכים. זה נשמע קטנוני.. אבל זה נכון. משפטים ארוכים הם קשים לקריאה.

תשתמשו במשפטים קצרים. כמו זה. עם הרבה עצירות חשובות. בלי פסיקים.

דבר שלישי. זו פסקה אחת שמנה.

אף בנאדם שפוי בדעתו לא יקרא את הפסקה הזו (טרחתם אפילו לקרוא אותה? או שדילגתם למטה?).

תפרקו את האימייל שלכם לפיסות נוחות לעיכול.

בדיוק כמו שאני עושה.

פסקאות יכולות להיות קצרות.

כמו זו.

אפילו המילה:

עכשיו!

זה פשוט.

אבל מהפשוט הרבה פעמים מתעלמים.

זה עצוב לרוב משווקי האימייל.

אבל זה מאוד משמח בשבילכם.

למה?

כי אתם במעגל הפנימי עכשיו.

 

 

סיכום: הימנעו מ-5 הטעויות האלה והמכירות שלכם יעלו.

אתם סוף סוף תבינו למה אתם שולחים מייל ללקוחות שלכם.

 

דוד וטין

יזם, איש עסקים ונחשב לאחד המשווקים הגדולים בישראל ובעולם. לאחרונה קיבל את התואר: Global Marketing Expert at Google. מנכ"ל חברת DavidVatine - שיווק דיגיטלי הדרכות והרצאות.

Leave a Comment