שיווק עורכי דין בפייסבוק

שיווק עורכי דין בפייסבוק: איך עושים את זה בלי להסתבך ועם תוצאות שיגרמו לשופט להרים גבה?

אם אתם עורכי דין שמתעניינים בשיווק בפייסבוק (או שעובדים במשרד עו"ד ועכשיו מישהו ביקש מכם "להקפיץ קצת את הפייסבוק"), כנראה שכבר גיליתם שמדובר בשטח נפיץ. פייסבוק ועורכי דין הם כמו זירת אגרוף זוגית: אם לא יודעים בדיוק את הכללים, אפשר לחטוף נוק אאוט כואב.

אז לפני שאתם הולכים למצוא את עצמכם מדברים בשפה משפטית גם מול נציגי פייסבוק הזועמים או עושים מבטים מבוהלים מול פרסום בפייסבוק שהוא מדשדש, החלטנו לעשות לכם קצת סדר בבלגן. מוכנים?

"כן, עורך דין בפייסבוק. למה מה קרה?"

לפני הכל, בטח יש כרגע לפחות מישהו אחד ששואל את עצמו בשקט (או בקול רם): "למה שעורך דין רציני כמוני יפרסם בפלטפורמה של סרטוני החתולים והפוסטים העסקיים, ועוד עם הלוגו התכול הזה?". נכון, פעם באמת היה נהוג לחשוב שפייסבוק זה רק בשביל סרטוני קופים מצחיקים ותמונות מסיבת רווקות. אבל היום? אנחנו כבר נמצאים כמה עשורים קדימה, רבותיי. החוקים השתנו – תרתי משמע.

למעלה מ-4 מיליון ישראלים (!) משתמשים בפייסבוק באופן יומיומי. מתוכם, מלא (טוב, נו, מאות אלפים) הם לקוחות פוטנציאליים שלכם שיצטרכו בשלב כזה או אחר סיוע משפטי. נמנע מלנחש למה בדיוק, משיקולי צנעת הפרט (בינינו? עדיף לא לדעת).

אבל למה דווקא עורכי דין מתקשים כל כך להצליח בפייסבוק?

התשובה, כמו תמיד, פשוטה ומסובכת בו זמנית. לרבים מעורכי הדין יש דעה קדומה על שיווק, ובעיקר על שיווק בפייסבוק. הם חוששים שהתוכן שלהם יהיה לא אתי, שהם ייתפסו כלא מקצועיים, או גרוע מכך – כ"עורך הדין הזה שכל הזמן קופץ לי בפיד ועושה עיניים למצלמה". אבל מה אם אומר לכם שזה לגמרי אפשרי להצליח בפייסבוק בלי לוותר על העקרונות המקצועיים שלכם?

אז איך עושים את זה נכון? 5 כללים ששווים זהב (טוב, לפחות לייקים)

1. תוכן הוא המלך, אבל רק אם הוא בא ממקום אמיתי

יש נטייה לעורכי דין לכתוב בשפה משפטית ויבשה. זה אולי נפלא במסמך לבית המשפט, אבל בפייסבוק זה מתכון לאסון. במקום זאת, כתבו פוסטים קצרים, בגובה העיניים ועם מגע אישי. נסו להסביר בשפה פשוטה שאלות משפטיות גנריות שהלקוחות שואלים אתכם כל הזמן. אל תפחדו להוסיף קריצה או בדיחה חריפה אחת מדי פעם – הקהל יודה לכם.

2. אל תנסו למכור בכוח (כי זה לא עובד. באמת)

תארו לכם שאתם מגיעים למסיבה וצועקים במגפון: "אני עורך דין, תקחו כרטיס ביקור שלי!" נשמע הזוי? אז למה להתנהג ככה בפייסבוק? במקום זאת, התמקדו ביצירת קשרים וחיבור רגשי עם הקהל שלכם. אל תשווקו את עצמכם, תנו את הערך קודם כל ותנו לקהל להגיע אליכם מעצמו – זה עובד כמו קסם.

3. אל תשלחו אנשים לדף הבית בלי סיבה טובה

אם אתם בונים קמפיין ממומן, אנא! אל תשפכו כסף על קליקים לדף הבית של האתר שלכם. זה כמו להזמין לקוח לבית משפט ולהשאיר אותו במסדרון. בנו דף נחיתה ממוקד סביב השירות הספציפי שהקליקים שלכם אמורים להביא עליו לקוחות. תופתעו מההבדל.

4. וידאו (כן, אתם צריכים לעשות את זה)

סביר להניח שעכשיו אתם ממלמלים לעצמכם "רגע, אני צריך לדבר למצלמה? מה אני, דודו פארוק?!". טוב, האמת שכן. טוב, לפחות בלי הראפ. מסתבר שסרטונים בפייסבוק מגיעים לחשיפה הגבוהה ביותר, ומגדילים בעשרות אחוזים את הסיכוי של מתעניינים ליצור איתכם קשר. זה קשה קצת בהתחלה, אבל אחרי כמה פעמים תתרגלו ותקלטו את הכיף שבהצלחה.

5. אל תוותרו על הפרסום הממומן

זה לא סוד: אורגני זה מגניב, אבל אם תרצו להדליק אש אמיתית, אתם חייבים להשתמש באופן חכם בשיווק ממומן. תהיו ממוקדים במעל 30 פרמטרים של קהל היעד שפייסבוק מאפשר לכם להגדיר – גיל, איזור גאוגרפי, סטטוס אישי ועוד – ותגדילו את אחוזי ההמרה משמעותית.

"דוד וטין, למה לשבור רהיטים ולקפוץ לבריכה עם חליפה זה רעיון כל כך טוב?"

כמה מילים על סגנון השיווק שלנו בדוד וטין: נכון, אנחנו מאמינים בשיווק יצירתי, משוגע וקצת פרוע (מי אמר קטשופ על החולצה החגיגית?). העיקרון המרכזי שלנו: לגרום לאנשים לעצור, להסתכל (ואולי גם לצחוק בקול) ואז להישאר לזמן ארוך. אתם יודעים מה קורה אחרי שהם מחייכים ומתחברים לתוכן שלכם? נכון, בדיוק בזה הרגע הם גם משאירים פרטים.

כמה שאלות שאתם שואלים את עצמכם עכשיו (כן, גם אתם!)

  • מותר לעורכי דין לפרסם בפייסבוק בכלל? ברור שכן, אבל תוך שמירה על אתיקה ובלי הבטחות מטורפות מדי ("ננצח כל משפט או שתקבל את הכסף חזרה!" – לא אצלנו).
  • כמה כסף עולה פרסום בפייסבוק? היתרון הענק בפייסבוק: אפשר להתחיל בכל סכום שתרצו. השאלה היא כמה מהר ובאיזו עוצמה תרצו את התוצאות…
  • האם אפשר בכלל למצוא לקוחות איכותיים בפייסבוק? כן, וכן ועוד פעם כן. עם אסטרטגיה נכונה, לקוחות שישמחו לשלם לכם על פרסום שראו בפייסבוק הם המציאות ולא אגדה אורבנית.

לסיכום – המשפט האחרון שאתם חייבים לזכור

שיווק עורכי דין בפייסבוק הוא לא מדע טילים. זה משחק של אסטרטגיה, כנות, יצירתיות וכמובן, עקביות. אז אל תפחדו להתנסות, לתת ערך ובעיקר – לגרום לאנשים להתאהב בכם. מי יודע, אולי בעקבות הפוסט הבא שלכם גם השופט יעשה לכם לייק.

אהבתם? שתפו!

השאירו פרטים כדי להתחיל לשווק בדיגיטל עם תוצאות

אחד הנציגים התותחים שלנו יצור איתך קשר