שיווק דיגיטלי

המונחים שיווק בפייסבוק ושיווק דיגיטלי, הם הנפוצים והבולטים ביותר בתקופה האחרונה. במיוחד עבור בעלי עסקים. עבור מי ששואל את עצמו מה פירושם ואיך הם יכולים לשנות את עתידם של מאות אלפי עסקים בישראל, נועד המאמר הבא.

 

רק לפני שניגש לעניין

אנחנו רוצים להציג בפניכם שני סיפורי הצלחה שהושגו כתוצאה מפרסום מדויק בדיגיטל:

  • בנק מזרחי-טפחות חיפש אפיק שיווק לצעירים, ומצא את התשובה בפתיחת עמוד פייסבוק המיועד לסטודנטים. בעמוד פורסמו פוסטים צעירים ומפתיעים, כמו הזמנת הסטודנטים לשלוח תמונה של דירתם ההפוכה והבטחת ניקיון או שואב אבק רובוטי במתנה מן הבנק לארבע הדירות ההפוכות ביותר. הקמפיין הפך עד מהרה לוויראלי.

 

  • חברתAIR BNB מבצעת מהלכי שיווק מוצלחים רבים ברשתות החברתיות. דוגמה למהלך כזה היא מסע פרסום בו הזמינה החברה משתמשים לצלם באפליקציית VINE סרטונים בני 6 שניות העוסקים בסיטואציות שונות ולשלוח לחברה, תוך הבטחה שהסרטונים הנבחרים יזכו  את שולחיהם ב-100 דולר. מתוך 750 הסרטונים שנשלחו, נעשה שימוש ב-100 סרטונים ליצירת הסרט הקצר הראשון שנעשה באמצעות הטוויטר. הסרט זכה לתהודה רבה, מה שהפך את המסר של החברה לוויראלי.

 

בסדר, אלו חברות מפורסמות. איך המהלכים שעשו קשורים אליי?

אנחנו מדברים על התקופה בה אפליקציית VINE הייתה פופולרית מאוד. היום, כשקמו עוד רשתות חברתיות, ניתן לעשות שיווק דיגיטלי ולמקסם את תוצאות הפרסום הרבה יותר. האפשרויות הבלתי מוגבלות והפלטפורמות המתחדשות הן אלו שיוכלו להביא לך את תיבת הזהב – אוצר הלקוחות הגדול ביותר שלך.

התוצאות וההישגים הויראלים של חברות ועסקים ברשת נחקרים לעומק בכל פעם מחדש. לא מעט עסקים העידו כי לאחר שהשתמשו באותה נוסחת שיווק של חברה מסוימת, הם השיגו תוצאות מדהימות. לכן, השאלה אמורה להיות מעט שונה: "כיצד אנחנו מיישמים את המהלכים הללו לפן העסקי?"

 

יתרונות השיווק הדיגיטלי

שיווק דיגיטלי מאפשר חשיפה גבוהה והגעה לקהלי יעד שונים. קיימות לא מעט פלטפורמות לשיווק, ובחירה ברשת הנכונה תהפוך את המוצר ואת השירות שלכם לנגישים ולזמינים עבור קהל הלקוחות הייעודי שלכם בקלות ובפשטות. בנוסף לכך, האינטראקטיביות והצורך לפרסם בתדירות גבוהה מאפשרים גמישות ודיוק בפרסומים לקהלים שונים.

 

איך משווקים בדיגיטל?

ובכן, איך אפשר להגיע ללקוחות הפוטנציאלים שלנו ברשת? איך נוודא שהם יכירו ויזהו את העסק שלנו? איך הופכים אותו למותג?

הנה מספר דרכים בהן תוכלו לשווק את העסק שלכם בדיגיטל:

 

קידום ממומן בפייסבוק

עבור רבים מאיתנו, פייסבוק היא רק כלי עזר שנועד לשיתוף תמונות עם קרובי משפחה, קולגות וכמובן – דרך נפלאה לבזבוז זמן מול המסך. אך אם נסתכל רגע מהצד השני, מהצד המפרסם, נבין כי היתרון בעובדה הזו הוא עצום.

תארו לעצמכם שהפרסומת שלכם תופיע בפיד של אחד מהלקוחות הפוטנציאלים. באותו יום הוא היה עסוק ולא היה לו זמן להקדיש למודעה. אך פייסבוק מאפשרת לקדם סדרת מודעות אחת אחרי השנייה וכך אם הוא התעלם מהמודעה הראשונה, פייסבוק תוודא כי אותו אחד לא ישאר מאחור ויחשף למודעה מאותו סוג למחרת. נשמע מעניין? בדיוק כתבנו מאמר בנושא

 

פרסום בגוגל

גוגל מרכזת את כל המידע מהאתרים לכדי מנוע חיפוש אחיד שמאפשר עבור הגולשים לחפש פתרונות לבעיות שלהם. לגוגל, כמו לפייסבוק, יש צד פרסומי המאפשר לכל אחד לפרסם את האתר שלהם בתוצאות החיפוש למליות מפתח מסוימות. שיטה אפקטיבית ביותר עבור חברות גדולות בעלות תקציב מספק על מנת לתחזק תקציב פרסום יומי בסך של עשרות ומאות שקלים – הכל תלוי במילת המפתח שבחרנו לקדם.

 

שיווק ברשתות החברתיות

כפי שאמרנו, היום יותר מתמיד הנגישות של הרשתות החברתיות היא הרבה יותר גבוהה. היום, תוך 2 לחיצות מהסמארטפון ניתן להיכנס לאפליקציית פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ועוד. הנה הסבר קצרצר על היכולות הטמונות ברשתות הללו:

 

  • אינסטגרם – משתמשי אינסטגרם הם בעיקר צעירים, לכן, אם המוצר או השירות שלכם מיועדים ללקוחות צעירים, אינסטגרם הוא פלטפורמת חשיפה מצוינת עבורכם. הפרסום מבוצע באמצעות תמונה, בצירוף האשטאג מתאים וקישור לאתר או למוצר.
  • לינקדאין – כן, גם דרך לינקדאין תוכלו להגיע לקהל לקוחות בוגר ומקצועי יותר. בלינקדאין ניתן לפרסם תוכן שיווקי ומודעות טקסט, וכמו כן ניתן לפרסם הודעות ממומנות מותאמות ללקוח, הכוללות כפתור הנעה לפעולה דרך המחשב או הטלפון הנייד.

 

 

לסיכום

שיווק דיגיטלי הוא האמצעי הטוב ביותר על מנת להגיע לקהל היעד. על מנת להקל על התהליך, מומלץ להיעזר בסוכנות שיווק דיגיטלית עם אנשים שמבינים בנושא השיווק ויכולים להביא את העסק שלך לרמה הבאה.