בוסט פוסט לא עובד?! כל הסודות שגורמים לך לשרוף כסף לחינם (ומה לעשות במקום)
מכירים את המשפט "עשה בוסט לפוסט הזה ותגיע למיליון לקוחות חדשים"? ברור שאתם מכירים! פייסבוק מטפטפת לנו אותו בכל רגע בערך מאז שאנחנו משתמשים בה, והאצבע שלנו מתגרה ללחוץ עליו. מה קרה כשהקשבתם וחיפשתם את התוצאות המדהימות? רוב הסיכויים שהתאכזבתם מאוד. כן, חברים, "בוסט פוסט" זו המצאה משוגעת של הפלטפורמה הכחולה הזאת להגברת הרווחים שלה – לאו דווקא שלכם. רגע, רגע, לפני שאתם זורקים את המסך מהחלון ומודיעים על פרישה לחיים של נזירים בטיבט, תנו לי להסביר את זה רגע לעומק, וגם לספר לכם מה כן לעשות. מוכנים להיגמל מהבוסט? אז קדימה!
קיצור דרך או קיצור כיס? האמת הגלוייה על כפתור הבוסט
"אבל למה שפייסבוק תתן לי אופציה שלא עובדת טוב?" שאלה מעולה שקיבלתי כבר 258 פעמים (ספירה חלקית). התשובה פשוטה – היא כן עובדת. בשביל פייסבוק. מבלבל? בואו נעשה סדר רגע. ברגע שלחצתם על הכפתור הפופולרי של הבוסט, אמרתם בעצם למערכת המודעות של פייסבוק: "הנה, קחי את הכסף שלי ותעשי איתו מה שאת רוצה. לא אכפת לי למי המודעה מגיעה, כל עוד המספרים יזוזו." וזה מה שפייסבוק בדיוק עושה – היא מראה את הפוסט שלכם להמון עיניים שנבחרו בצורה די שרירותית, אבל לרוב אלו עיניים שלא בדיוק מחפשות את מה שיש לכם לתת.
כמה פעמים יצא לכם לשמוע את אחד המשפטים האלו?
- "שרפתי 400 שקל והתוצאה היתה 10 לייקים!"
- "אף לקוח לא הגיע אחרי 3 ימים של מודעה!"
- "זה באמת עובד למישהו?"
ככה בדיוק נראה מפגש עם בוסט פוסט ממוצע, וזה עוד בימי המזל שלכם. כשזה לא ימי המזל, סבתא שלכם מוציאה בטעות לייק על הפוסט, אז פייסבוק מחליטה שקהלי היעד שלכם הם כל הפנסיונריות בחיפה.
למה באמת הבוסט פוסט לא מביא תוצאות?
בדיוק כמו שלא נוסעים עם חד-אופן על כביש איילון, כך כפתור הבוסט הוא כלי פשוט לכמות אדירה של אנשים לא בהכרח רלוונטיים. יש שלוש סיבות מרכזיות לכך שזה לא עובד טוב:
- פילוח קהל לא מדויק: כשאתם בוחרים בבוסט פוסט אתם אומרים לפייסבוק "תבחרי עבורי", והתוצאה היא בדרך כלל סלט קהל שלא מתאים לאסטרטגיית העסקית שלכם.
- אין חזון שיווקי מוגדר: הבוסט פוסט מסתמך על פוסט קיים, ולא אסטרטגיית פרסום ברורה. התוצאה? מסר עמום, מודעה בלי מטרה ברורה, ואפס פעולות מהלקוחות הפוטנציאליים.
- מדידה על סמך לייקים: קל להתלהב מלייקים, אבל זה כמו ללכת לסופר עם לייקים בכיס במקום עם כסף. לייק זה יפה, נחמד, אבל הוא לרוב לא סגירת עסקה.
אבל רגע, יש משהו טוב בכל הסיפור העצוב הזה של הבוסט?!
תראו, אם אתם רוצים לצבור לייקים לתמונה שלכם מאוכלים אבטיח על החוף – לכו על זה. אבל בשביל תוצאות עסקיות אמיתיות? ממש לא כדאי. במקום הבוסט פוסט, הגיע הזמן שתכירו את הכלי האמיתי שמביא הצלחות – מנהל המודעות של פייסבוק.
מנהלים מודעות כמו הבוסים שאתם: מה באמת אפשר לעשות במקום הבוסט?
מערכת המודעות של פייסבוק מאפשרת לכם להגדיר בדיוק למי אתם רוצים להגיע ואיך. אז תבינו במהירות איזה סוג קהל מדבר לשירות או המוצר שלכם, תוכלו לעשות תהליך של A/B טסטינג מדויק, להגדיר קהלים מותאמים אישית ולעלות משמעותית את ההמרות שלכם. וכמובן, למדוד באמת את היעילות ולדעת איך להשתפר כל הזמן.
הנה בדיוק הצעדים שצריך לעשות (והרבה לא מדברים עליהם):
- צרו תוכנית ברורה לקמפיין שלכם: מהי המטרה? רכישות? המרות באתר? הרשמה לוובינר? לפייסבוק יש פילוחים ספציפיים לכל דבר.
- בצעו פילוח אנושי ואינטיליגנטי: קהל מותאם אישית, קהלים דומים, תחומי עניין מדויקים – פה טמונה הצלחה שלכם.
- בדקו, תקנו, ושפרו תוצאות: מודעות זה ניסוי ותהייה. נסו מספר וריאציות, מודעות יצירתיות (כן, גם עם קטשופ על החולצה, למה לא?) ותנתחו מה עובד וגם מה לא.
שאלות מהקהל הנבוך (זה בסדר, מגיע לכם תשובות)
האם להשקיע יותר כסף פותר את בעיית הבוסט?
בהחלט לא. עוד אלפיה לא משפרת את היעילות של מודעה עם פילוח גרוע.
איך לבחור קהל מתאים?
להשתמש בכלים של מנהל המודעות, להיעזר בקהלים דומים, וכמובן להתנסות בכמה סוגי פילוחים עד שתמצאו מה עובד.
האם מנהל המודעות מסובך?
מעט מורכב בהתחלה, אבל אתם תבינו את זה די מהר עם קצת תרגול. בדיוק כמו לימודי רכיבה על אופניים, בהתחלה קצת מפחיד – אבל כיף גדול אחר כך.
בשורה התחתונה (בלי לבאס אתכם): אז איך מתקדמים מכאן?
אין מה להתבאס, רק ללמוד מתוך הניסיון שלכם. אל תיפלו בפח של "הקליק האחד" ותחשבו שהלחצת בוסט מתרגמת לעסקאות בשטח. במקום זה, תפסיקו לתת לפייסבוק לשרוף כסף על טייס אוטומטי. תתחילו לנהל את זה חכם ולהיות הבוסים של המודעות של עצמכם. תוצאות מפתיעות מובטחות!
ואם בכל זאת החלטתם להמשיך להשתמש בבוסט פוסט? לפחות אל תספרו לי, כי רק המחשבה על זה כואבת לי בלב. עכשיו, קדימה – לכו להצליח כמו שרק אתם יודעים. בהצלחה! (ואל תשכחו לבדוק את גובה צמח הקטשופ על הבגדים אחרי הצילומים…).
