הרשימה הענקית של הרעיונות לפוסטים בבלוג

  דוד וטין  מחפש רעיונות בשביל לכתוב פוסט לבלוג שלך? הגעת למקום הנכון!   הערה: אל תפספס את

 

דוד וטין

 מחפש רעיונות בשביל לכתוב פוסט לבלוג שלך? הגעת למקום הנכון!

 

הערה: אל תפספס את החלק של 'מכפיל הרעיונות' בסוף הכתבה. הוא ילמד אותך כיצד להכפיל כל אחד מהרעיונות ברשימה הזו פי שלוש או ארבע.

 

הכתבה הזו מחולקת ל8 חלקים, כאשר כל אחד מהם מיצג מטרה אותה יכול להיות שאתה מנסה להשיג באמצעות הבלוג שלך.

 

היה שימושי

 

הרעיונות השימושיים האלה לפוסט יחבבו אותך על הקהל שלך ויבססו אותך כבעל סמכות בנישה שלך.

 

פוסט רשימה

 

זוהי פשוט רשימה.

 

פוסט הרשימה הוא פשוט להכנה והוא מאד חזק וגמיש. שלא נדבר על כך שאנשים מתים על רשימות!

 

צור רשימה של ספרים, כלים, מקורות, או כל דבר אחר שהשוק שלך ימצא כשימושי.

 

הנה דוגמא לפוסט כזה: 

 

http://bit.ly/1NXbRqN

 

 

 

פוסט "איך ל…"

 

פוסט ה'איך ל' הוא עוד רעיון מרכזי לפוסט לבלוג.

 

תאר איך לבצע תהליך כלשהו והוסף תמונות, קבצי שמע או סרטוני וידאו בשביל להעשיר את הפוסט ולעשות שלמבקרים שלך יהיה קל לעקוב אחריו.

 

זה יכול לעזור לחלק את המידע בפוסט לסעיפים או שלבים אם יש בו הרבה תוכן.

 

פוסט תיאור מקרה

 

המושג "תיאור מקרה' נתפס מושך יותר מאשר כתבה, מאמר, פוסט או סרטון.

 

התמקד במשהו כמו אירוע, פרויקט או תהליך כלשהם ופרק אותו לגורמים.

 

פוסט בעיה/פתרון

 

לסוג זה של פוסט יש מבנה פשוט:

 

1. הגדר בעיה

 

2. הצג את הפתרון שלה

 

הפוסט הזה יכול לחצות את הקו לעבר סוגי פוסטים אחרים כמו פוסט ה'איך ל', פוסט צ'ק ליסט או פוסט השאלות הנפוצות.

 

פוסט מחקר

 

ביצוע מחקר אישי מעמיק סביב נושא בנישה שלך היא דרך מצוינת לבנות תוכן לבלוג שמושך שתושמת לב.

 

ניתן כמובן גם לצטט מחקר מגוף אחר ולערוך אותו למאמר, גרפים וכו'.

 

פוסט תשובות לשאלות נפוצות (FAQ)

 

אם אתה מקבל מלקוחות שאלות חוזרות ונשנות יש סיכוי טוב שהם מקלידים את השאלות האלה גם כן בגוגל או במנועי חיפוש אחרים.

 

בנה תוכן סביב השאלות הללו.

 

פוסט שאלות שכדאי לשאול

 

פוסט הזה הוא וריאציה שונה של פוסט התשובות לשאלות נפוצות. כאן ישנן שאלות שהלקוחות לא שואלים, אבל כדאי להם לשאול.

 

פוסט צ'ק ליסט

 

אם התוכן שאתה מספק יכול להיות מחולק לרשימת 'צ'ק ליסט' זה לרוב יהיה טוב יותר.

 

אנשים אוהבים את המבנה של הצ'ק ליסט מכיוון שקל יותר להכיל אותו ולבצע פעולות בהתאם לרשימה בצורה כזאת.

 

פוסט המדריך האולטימטיבי

 

הפוסט הזה הוא בדיוק כמו שהוא נשמע – פוסט מקיף ומפורט על נושא מסוים בנישה שלך.

 

אל תתקמצן כאן, קח את הזמן וספק את הפוסט הכי טוב בנושא.

 

פוסט הגדרה

 

בנישות בהן הקהל צריך ללמוד ולהחכים, פוסט ההגדרה הוא בגדר חובה.

 

שקול לפרסם סדרה של פוסטים אשר מגדירים היבטים מסוימים בנישה שלך.

 

אם תגדיל ותכתוב הגדרה למשהו בצורה יוצאת דופן, מיוחדת או שנויה במחלוקת, אתה תרוויח בגדול.

 

פוסט בהמשכים

 

חפש הזדמנויות טובות לפרק נושא לסדרה שאפשר לפרסם חלק ממנה כל יום במשך כשבוע או פעם בשבוע לאורך חודש וכו'.

 

קשר את הפוסטים האלה אחד לשני כאשר אתה מפרסם אותם.

 

פוסט נתונים סטטיסטיים

 

הפוסט הזה (כמו פוסט המחקר) עובד הכי טוב כאשר אתה משתמש בסטטיסטיקות שאתה יצרת.

 

בכל זאת, ניתן לאסוף ולחבר יחדיו נתונים ממקומות שונים על מנת לכתוב פוסט סטטיסטיקה טוב.

 

חיתוך סרטון מיוטיוב

 

כאן יש תוכן משולב בעל ערך גבוה, יש מעט תמונות, מעט וידאו ומעט טקסט.

 

מצא סרטון וידאו פופולרי המתאים לתוכן שלך.

 

עצור אותו בכמה נקודות עם תמונה ויזואלית איכותית ושמור את התמונות.

 

כתוב פוסט קצר עם הסבר על התמונות ועם הוידאו.

 

היה נדיב

 

אחת הדרכים הקלות ביותר להגדיל את היקף הבלוג שלך היא להיות נדיבים ולפרסם אנשים אחרים. כאשר אתה מקדם אנשים אחרים הם יקדמו אותך גם כן.

 

הנה כמה דרכים לעשות זאת…

 

פוסט פרופיל

 

כתוב פרופיל של אישיות משפיעה בנישה שלך.

 

ודא שאתה מודיע להם דרך אימייל, טלפון או רשתות חברתיות שאתה מפרסם פרופיל שלהם. בצורה הזאת תהיה להם הזדמנות לחלוק אותו.

 

פוסט סקר מומחים

 

קבץ יחדיו כמה אנשים בעלי השפעה על מנת לענות על שאלה קצרה.

 

סוג הפוסט הזה נשען על הסמכות של מומחים ואנשים בעלי השפעה אחרים. פשוט שאל 3 או יותר מומחים את אותה השאלה וקבץ את התשובות יחד לפוסט יחיד.

 

כאשר אתה משיג 10 מומחים לתת לך 100 מילים כל אחד על נושא מסוים, יש לך פוסט עוצמתי.

 

התוכן הזה הוא ברמה גבוהה, קל לעשייה ורבים מהאנשים בעלי ההשפעה ישתפו אותו.

 

פוסט ראיון

 

זה מפתיע איך שאפילו האנשים הכי משפיעים נעתרים לתת ראיון – אפילו אם יש לבלוג שלך קהל קטן יחסית.

 

זכור שהדרך הקלה ביותר למישהו לתת לך ראיון זה דרך שמע – כל מה שהם צריכים לעשות זה להתקשר אליך ולדבר.

 

הנה דוגמא לפוסט כזה:

 

http://www.blogeristit.com/?p=1785

 

 

פוסט אוסף של לינקים

 

הסוג הזה של פוסט עובד אחלה כסדרה שמתפרסמת פעם בשבוע/חודש.

 

מצא כמה חתיכות תוכן שהקהל שלך ימצא כבעלות ערך, וצטט מהן, הסבר עליהן וקשר אליהן.

 

זכור להודיע מראש לאלה שאתה שולח את הלינקים דרך האימייל או הרשתות החברתיות בשביל לקבל יחס אוהב ולהגדיל את הסיכוי שישתפו את הפוסט שלך.

 

פוסט ציטוט

 

אנשים מתים על ציטוטים של אנשים מומחים ובעלי השפעה.

 

אסוף כמה ציטוטים מאנשים משפיעים סביב נושא מסוים על מנת ליצור פוסט ציטוטים.

 

שוב, אם אפשר, ודא שאתה מודיע לאנשים שאתה מצטט אותם בפוסט שלך.

 

דוגמא לפוסט כזה:

 

http://bit.ly/1ME80eN

 

 

פוסט 'הכי טוב ברשת'

 

פוסט 'הכי טוב ברשת' בדרך כלל מכיל תוכן, כלים או מקורות אחרים שאתה המלצת, הסברת וקישרת אליהם.

 

דוגמא לפוסט מהסוג הזה:

 

http://www.businessesgrow.com/2011/01/05/the-10-best-corporate-blogs-in-the-world

 

 

פוסט 'בחירת השבוע'

 

זהו סוג פוסט פופולרי שמתאים לסדרה והא בדרך כלל פוסט קצר שמתאר פיסת תוכן קטנה, כלים או מקורות אחרים עליהם אתה ממליץ, מסביר ומקשר.

 

פוסט 'אנשים שכדאי לעקוב אחריהם'

 

המלץ על רשימה של אנשים משפיעים, תאר אותם וספק קישורים לקהל שלך על מנת שיוכלו ליצור איתם קשר דרך האתר שלהם, הרשתות החברתיות, אירועים, ספרים וכו'.

 

אסופה של תוכן

 

בשביל מה לטרוח וליצור תוכן חדש כאשר אתה יכול פשוט לאסוף אותו?

 

אוספת התוכן היא וריאצה של פוסט הרשימה רק שהיא משתמשת בתוכן של אנשים אחרים.

 

היה מבדר

 

יצירת תוכן מבדר יכולה להיות קשה, אבל אם אתה מצליח לגרום לזה לעבוד זה יכול להיות סוג של פוסט מאד אפקטיבי.

 

הנה סוגי הפוסטים המבדרים:

 

פוסט סיפור

 

צור תוכן שמספר סיפור שיהיה מבדר עבור הקהל שלך.

 

יש בלוגים שמשתמשים רק סוג הזה של פוסט ובלוגים אחרים יוצרים סדרות של הפוסטים האלה.

 

פוסט סאטירי

 

כתוב תוכן שיהיה הומוריסטי על ידי שימוש באירוניה והגזמה קיצונית.

 

סוג זה של פוסט עובד מעולה כשיש אירועים עדכניים בפוליטיקה או בספורט.

 

פוסט מצויר

 

סוג זה של פוסט עובד מצוין כסדרה.

 

פרסם פוסטים מצוירים שבועיים או חודשיים שיגרמו לקהל שלך לצחוק ולחשוב על אירועים ועניינים בנישה שלך.

 

פוסט מם (meme)

 

ממים הם פיסות תוכן הומוריסטיות שמופצים שבאופן ויראלי ברחבי הרשת.

 

צור ממים משלך או אסוף כמה מומלצים מרחבי הרשת.

 

פוסט פארודיה

 

כתוב פוסט שמחקה אישיות ידועה, מוצר ידוע או תוכן תקשורתי בנישה שלך. אל תשכח להפריז בנקודות החזקות ובחסרונות של הדבר עליו אתה כותב.

 

היה מתוזמן

 

זה דורש מחויבות להשאר מתוזמן בכמה נישות אבל אם זה עובד לך, מידע מתוזמן הוא בין תכני הפוסטים הכי אפקטיביים שאתה יכול ליצור.

 

הנה כמה רעיונות לפוסטים מתוזמנים.

 

פוסט סקירה

 

כתוב סיקור על מוצר, אירוע או כל דבר אחר אליו יש לך גישה בזמן שהדבר עדיין רלוונטי.

 

לתוצאות מירביות, היה כמה שיותר כנה בסיקור שלך, בניגוד ללהסתכל על הכל באור חיובי.

 

פוסט משאל

 

בחר נושא עדכני ו/או פופולרי ובצע עליו משאל בקרב הקהל שלך באמצעות אימייל, רשתות חברתיות או אפילו פנים אל פנים בזמן אירועים.

 

לאחר מכן פרסם את הנתונים בפוסט בבלוג.

 

פוסט חדשות

 

חפש לכתוב תוכן בבלוג שלך בנוגע לאירועים כאשר הם מתרחשים.

 

אתה לא חייב לנתח את הסיפור, אבל בשביל תוצאות חיוביות, ודא שאתה מכניס נקודת מבט אותה הקהל שלך ימצא מבדרת או בעלת ערך.

 

הנה דוגמא קטנה לפוסט מסוג זה:

 

http://bit.ly/1PhzNIC

 

 

פוסט טרנד

 

יש יוצרי תוכן שמסוגלים לחזות טרנדים בזמן שהם מתרחשים.

 

אם יש לך כזה כישרון, כתוב תוכן בבלוג שלך שרוכב על גל הטרנד בזמן שהוא הופך לפופולרי.

 

http://www.blinkit.co.il/?p=107#.Vj5Sv7erTIU

 

 

פוסט בעיה

 

בחר איזה בעיה או עניין המשפיעים על הקהל שלך וכתוב עליהם תוכן כאשר הם מתוזמנים ורלוונטיים.

 

היה אנושי

 

פוסט נותן השראה

 

חלק מהתוכן הכי אפקטיבי ברשת הוא אינו מבדר או מלא במידע – הוא פשוט נותן השראה.

 

סוג זה של פוסט יכול לעבוד מצוין בין היתר כפוסט סיפור, פוסט פרופיל או פוסט ציטוט.

 

הנה דוגמא לפוסט כזה:

 

http://bit.ly/1GdooGL

 

 

פוסט חג

 

יש בלוגרים ש"נעלמים" בזמן החגים כאשר בלוגרים אחרים מנצלים את ההזדמנות להראות אנושיות ולאחל ברכות ואיחולים לקהל שלהם.

 

פוסט שבירת דיסטנס

 

חלק מהתוכן הטוב ביותר ברשת נכתב על ידי בלוגרים שחושפים את עצמם ומשתפים חוויה אישית עמוקה אליה הקהל יכול להתחבר.

 

פוסט מאחורי הקלעים

 

אם יש לך עוקבים נאמנים שאולי יהיו מעוניינים להיכנס אל מאוחרי הקלעים של התוכן שאתה יוצר, אז שווה לך ליצור פוסט כזה שיחשוף מעט מהתהליכים שאתה עובר כאשר אתה יוצר תוכן לבלוג.

 

פוסט "לא בנושא"

 

זה יכול להיות "מסוכן", אבל אם יש לך קהל נאמן שכבר התרגל לכך שאתה כותב על נושא מסוים, אז סוג זה של פוסט יכול להפתיע אותם ולקבל תגובות טובות.

 

אולי שווה לך לבדוק זאת.

 

פוסט התלוננות

 

פוסט ההתלוננות חושף את הצד האנושי שלך על ידי כך שהוא מראה את התשוקה והכעס שלך לגבי נושא מסוים שרלוונטי לקהל שלך.

 

זה לא מתאים לכל אחד אבל בבלוג הנכון הקהל יכול להגיב בצורה חיובית להתלוננות.

 

הנה דוגמא לפוסט כזה:

 

http://www.tapuz.co.il/blog/net/UserBlog.aspx?FolderName=consumer&skip=1&pagenumber=4

 

 

השתמש בקידום מכירות

 

יש חברות וארגונים שמשתמשים בבלוג שלהם בשביל לקדם מכירות. זה יכול לעבוד מצוין בשביל החברה הנכונה.

 

הנה רעיונות מתאימים לקידום מכירות:

 

פוסט השוואה

 

כתוב פוסט שמשווה את התכונות והיתרונות של המוצר שלך לעומת מוצר מתחרה.

 

בשביל להשיג את התוצאות הכי טובות ולבנות אמון, צרף גם מקרים בהם המוצר שלך אינו מציע את הפתרון הכי טוב.

 

פוסט הצגת פרויקט

 

אתה יכול להשתמש בבלוג בשביל לתת קווי מתאר של פרויקט עליו אתה או החברה שלך עובדים כרגע או שכבר סיימתם.

 

הראה את התהליך ושתף בתוצאות אם אפשר.

 

פוסט דוח הכנסות

 

פתח את הקלסרים והראה לקהל שלך פירוק של ההכנסות שאתה או הארגון שלך עושים.

 

פוסט חדשות חברה

 

אתה יכול להשתמש בבלוג שלך בשביל לתת ללקוחות שלך לדעת על העסקת עובדים חדשים, רכישות חדשות או חוזים משמעותיים.

 

פוסט מצגת

 

פרסם מצגות שאתה או העובדים/קולגות שלך עושים ושמכילות מידע מעניין ובעל ערך לקהל שלך.

 

הפוסטים הטובים ביותר

 

כתוב פוסט בבלוג שלך שאוסף יחדיו את הפוסטין הכי פופולריים שפרסמת לאורך תקפונה מסוימת.

 

פוסט עדכון מוצרים

 

אם יש לך לקוחות שלהוטים על המוצרים/שירותים שלך אז אתה תופתע באיזו שמחה יתקבל פוסט המכריז על מוצר או מאפיין חדש.

 

פוסט טיפים על מוצר

 

סוג הפוסט הזה הוא גם מקדם מכירות וגם מאד יעיל וחזק בבלוג הנכון ולקהל הנכון.

 

כתוב תוכן שעוזר ללקוחות שלך להצליח יותר בשימוש במוצרים או בשירותים שלך.

 

גם לקוחות פוטנציאליים יקראו את זה ואולי יתרשמו לטובה.

 

היה שנוי במחלוקת

 

אתה יכול להשיג הרבה אקשן עם פוסטים כאלה, אבל שים לב שזה מתאים לך או לעסק שלך.

 

הנה רעיונות לפוסטים מעוררי מחלוקות:

 

פוסט "מה אם"

 

סוג הפוסט הזה משער מה יקרה אם…

 

ההצלחה של סוג הפוסט הזה תלויה ביכולת שלך לבחור נושאי "מה אם" שיהיו מעניינים ושנויים במחלוקת.

 

פוסט דיון

 

אתה יכול להשתמש בבלוג שלך על מנת להציג צד אחד של טיעון נתון לדיון, או למצוא מישהו שלא מסכים איתך ולהציג את שני הצדדים באותו הפוסט.

 

פוסט תקיפה

 

היזהר בשימוש בסוג הפוסט הזה, אולם אם אתה בוחר לריב עם האדם/ארגון/אירוע או כל דבר אחר, הדבר ימשוך את הקהל שלך לבחור צד ותקבל הרבה תשומת לב.

 

סוג זה של פוסט, כאשר הוא עשוי כמו שצריך, יהפוך חלק מהאנשים לאויבים ואחרים למעריצים נלהבים.

 

פוסט צפי לעתיד

 

אם אתה נוקט בגישה של דיון והשערות, פוסט שיחזה מה הולך לקרות בנוגע לנושא מסוים יכול לקבל תגובות טובות.

 

פוסט תגובה

 

אתה יכול להשתמש בבלוג שלך על מנת להגיב לתוכן שמישהו אחר יצר. למשל בלוג של מישהו אחר, ספר או מצגת וכו'.

 

פוסט תגובה להטמעה

 

זו הדרך המהירה ביותר שאני מכיר על מנת ליצור תוכן איכותי ביותר, במהירות המירבית.

 

מצא סרטון וידאו שאפשר להטמיע אותו (כמו ביוטיוב), מצגת  או גרפי מידע. עוד יותר טוב אם הם כבר פופולריים.

 

הטמע אותם בפוסט שלך.

 

כתוב מתחת להם תגובה. וסיימת.

 

הכותרת של הפוסט מהסוג הזה בדרך כלל וריאציה של שם התוכן שאתה מטמיע.

 

היה מרתק

 

אמנם זו לא בהכרח המטרה הסופית, זה משתלם לאסוף קהל נלהב ושיהיה מעורב בבלוג שלך.

 

היה רעיונות לפוסטים שמגבירים את רמת המעורבות של הקהל.

 

פוסט שאלה

 

צטט והשב על שאלות שהקהל שלך שואל במדיה החברתית, בפורומים או בתגובות בבלוג שלך.

 

פוסט השבה לשאלה

 

זה פוסט אח לפוסט הקודם.

 

בסוג הפוסט הזה אתה פשוט תשאל שאלה ותאפשר לקהל שלך להשיב לה באזור התגובות. סוג הפוסט הזה הוא בדרך כלל מאד קצר, מכיוון שהוא מאפשר לקהל שלך ליצור את מסת התוכן.

 

פוסט אתגר

 

השתמש בבלוג שלך על מנת לאתגר את הקהל שלך.

 

הפוסט הזה יכול לעבוד היטב כסדרה כאשר מפורסמים עדכונים המכילים חברים מהקהל שלך המשתתפים באתגר.

 

פוסט הצגת לקוח

 

סוג הפוסט הזה הוא בחלקו מקדם מכירות אבל הוא גם מיצר רמת מעורבות אצל הקהל.

 

השתמש בבלוג שלך על מנת להציג לקוח או פרויקט עליו עבדת ביחד עם הלקוח.

 

פוסט חלוקת מתנה

 

אתה יכול להשתמש בפוסט על מנת לתת לקהל שלך גישה לתוכן מתנה רלוונטי.

 

פוסט תחרות

 

הכרז על תחרות בבלוג שלך.

 

הפוסט הזה יכול לעבוד מצוין כסדרה כאשר אתה מעדכן על תוצאות התחרות.

 

מכפיל הרעיונות לפוסטים

 

אוקי, בוא נעיף במט על איך לקחת אחד מן הרעיונות עליהם דיברנו ונכפיל אותו פי כמה…

 

יש 4 סוגי מבנים שונים להעברת תוכן ברשת.

 

טקסט – מאמרי טקסט הם עדיין המבנה הכי נפוץ להעברת תוכן ברשת.

תמונות – ניתן להעביר פוסטים המכילים תמונות על ידי שימוש בגרפים של מידע, ציורים/קומיקס, או צילום.

וידאו – ניתן להעביר פוסטים המכילים סרטוני וידאו בכמה דרכים, ביניהן סגנון הראש המדבר, עריכת וידאו או מצגת.

שמע – ניתן להעביר פוסטים המכילים שמע דרך פודקאסט (שידור ישיר) או על ידי הטמעה של נגן מוזיקה בדף האינטרנט.

 

רוב הרעיונות לפוסטים בכתבה הזו ניתנים להעברה באמצעות כל אחד מארבעת המבנים האלה.

 

בחירת הרעיון לפוסט לבלוג מתבצעת בשני שלבים…

 

שלב 1 – בחר נושא או רעיון לפוסט.

 

שלב 2 – בחר מבנה להעברת הרעיון או הנושא.

 

למשל אתה יכול לבחור:

 

פוסט שאלות נפוצות (רעיון) המועבר באמצעות תמונות (מבנה).

 

או:

 

פוסט אנשים שכדאי לעקוב אחריהם (רעיון) המועבר באמצעות וידאו (מבנה).

 

או:

 

פוסט הצגת לקוח (רעיון) המועבר באמצעות טקסט (מבנה).

 

עם הרשימה הזו באמתחתך, לעולם לא יגמרו לך הרעיונות לפוסטים לבלוג שלך שוב.

 

מה אתה חושב על הכתבה? אילו רעיונות יש לך לפוסטים לבלוג?

 

אתה מוזמן לכתוב לנו!

 

אם אהבת את הפוסט הזה – אתה תאהב את הקובץ שהכנו במיוחד בשבילך!

״איך לתכנן בלוג נכון ומצליח בדקה וחצי או פחות״

 

הקובץ חינמי ואתה יכול להוריד אותו עכשיו בחינם בקישור הזה:

 

http://Alltobiz.co.il/Blog-Planner.html

 

דוד וטין

יזם, איש עסקים ונחשב לאחד המשווקים הגדולים בישראל ובעולם. לאחרונה קיבל את התואר: Global Marketing Expert at Google. מנכ"ל חברת DavidVatine - שיווק דיגיטלי הדרכות והרצאות.

One thought on “הרשימה הענקית של הרעיונות לפוסטים בבלוג

Leave a Comment