המדריך לגודל התמונות בפייסבוק

  דוד וטין איך עושים B2B Email marketing בצורה שמביאה תוצאותיצא לך בוודאי לנסות ולהשתמש בתמונות או בגרפיקות

 

דוד וטין

איך עושים B2B Email marketing בצורה שמביאה תוצאות

יצא לך בוודאי לנסות ולהשתמש בתמונות או בגרפיקות שונות בדף הפייסבוק שלך, ולראות כמה זה יכול להיות מתסכל לפעמים. אז הנה מדריך עדכני שיעזור לך להבין איפה, כמה, איך ובאיזה גודל.

 

בימים המוקדמים של פייסבוק, הוא היה רק טקסט ולינקים. אולם הוא התפתח מאז, תמונות הפכו ליותר ויותר חשובות. כעת הן חשובות מאד לעיצוב ולזהות בממשק המשתמש, כמו תמונות הפרופיל והנושא (Cover). ופייסבוק מאפשר לנו גם לשתף תמונות בגלריות ובציר הזמן שלנו. ניתן להגיד  שכיום התמונות בפייסבוק הן חלק מרכזי מהקסם שלו.

 

להבין באילו גודל תמונות להשתמש בפייסבוק זו לא משימה פשוטה כמו שהיינו רוצים ויש צורך בניסוי וטעייה וסבלנות על מנת לקבל את התוצאה המיוחלת. לכל סוג של תמונה בדף, בפרופיל, בציר הזמן יש גודל ושגעונות משלה. מה גם שפייסבוק מעולם לא עשה את דפי העזרה שלו קלים לשימוש.

 

מה שמקשה עוד יותר על העניינים זה שפייסבוק משנה את הדברים מדי פעם. פעם זה שינוי קטן ביחסי התמונות, ולפעמים זה שינוי יסודי והיקפי (כמו מתי שהופיעו צירי הזמן לראשונה ושוב כאשר הם שונו משתי עמודות לעמודה אחת). ככה שזה תמיד קצת כמו לקלוע למטרה נעה. ונראה שתמיד יש להם איזה מנגנון חדש מחכה מעבר לפינה.

 

אז הנה המדריך המעודכן שלי לסוף 2015 לגודל התמונות במגוון החלקים השונים בפייסבוק.

 

נ.ב. מכיוון שהפוסט הזה מיועד לקהל הישראלי אעבוד כאשר הפייסבוק שלי יהיה מוגדר לעברית.

 

העיצוב החדש של פייסבוק (אמצע 2014)

 

במרץ 2014, פייסבוק השיקו עיצוב חדש לציר הזמן ולדפי עסקים. החל מחודש יוני, רוב הדפים כבר עשו את ההסבה. המידע בהמשך משקף את העיצוב החדש הזה.

 

העיצוב החדש מישר קו בין הדפים לבין הפרופילים האישיים. יש עמודה בצד ימין עם עדכונים. ובצד שמאל עמודה עם אפשרויות למנהל החשבון ומידע סטטי.

 

העיצוב החדש נראה ככה:

 

 

שינויים בתחילת 2015

 

בתחילת 2015 פייסבוק עשו מספר שינויים קטנים בהצגה של לינקים ותמונות בציר הזמן. השינוי העיקרי היה בנוגע להגדלה מועטה של העמודה של העדכונים והקטנה של העמודה השנייה בהתאם. עקב כך תיבת הצגת התמונות קטנה מ504 פיקסלים ל470. רוב התפקודים האחרים נותרו כמו שהם.

 

שינויים בסוף 2015

 

בסתיו 2015, פייסבוק הוציאו שינוי קטן לתמונת הנושא כך שהיא תהיה צרה יותר. בנוסף הם הפכו את תמונת הפרופיל שבתצוגה למעט גדולה יותר.

 

גודל תמונת הנושא בפייסבוק

 

תמונת הנושא בפייסבוק היא תמונה פנורמית רחבת היקף הנמצאת בראש ציר הזמן.

 

 

כעת גודל תמונת הנושא הוא 828 פיקסלים על 315 פיקסלים (הגודל לפני כן היה 851 על 315).

 

הנה המחשה:

 

 

התמונה שאתה מעלה חייבת להיות ברוחב של לפחות 399 פק' – אבל תמונה ברוחב של לפחות 720 פק' תעבוד הכי טוב. אתה יכול להעלות תמונה שכבר עשו לה חיתוך והתאימו את הגודל שלה להתאים למידות האלו בדיוק, או שאתה יכול להעלות תמונה גדולה יותר, ואז תהיה לך האפשרות להזיז את התמונה בשביל לבחור את התיבה אותה תרצה להציג מתוך התמונה.

 

אתה יכול להגדיר רק תמונה אחת כתמונת הנושא שלך. תמונות פנורמה הן הכי טובות אולם תמונות רגילות שעשו להן חיתוך גם כן עובדות סבבה.

 

אין שום דבר שעוצר בעדך מלהשתמש בעורך התמונות שלך בשביל ליצור קולאז' של מספר תמונות ולשמור אותו כקובץ של תמונה אחת, להעלות אותו לפייסבוק ולהשתמש בו כתמונת הנושא.

 

אם רק פתחת פרופיל או דף פייסבוק חדש ועדיין אין לך תמונת נושא פשוט לחץ על כפתור "הוסף תמונת נושא" בראש הדף במקום בו תופיע תמונת הנושא.

 

לאחר שהוספת את התמונה שלך אתה יכול לשנות אותה בקלות. כאשר אתה מחובר לחשבון שלך ונמצא בדף של ציר הזמן שלך, יופיע סמל קטן של מצלמה בפינה הימנית העליונה של תמונת הנושא, וכאשר תעביר מעליו את סמן העכבר יופיע הכיתוב "שנה תמונת נושא". לחץ על הכפתור הזה ויפתח בפניך תפריט קטן בו תיאלץ להחליט מאיפה לבחור את התמונה, מהתמונות שכבר קיימות או שאתה מעוניין להעלות תמונה חדשה. תוכל לבחור גם לשנות את מיקום התמונה הקיימת או להסיר אותה. כך זה נראה:

 

 

פייסבוק מספקת את העצה הזו: "על שהדף שלך יטען במהירות המירבית, העלה תמונות בפורמט sRGB JPG במידות 828 על 315 פיקסלים ובגודל של פחות מ100 קילובייט. לתמונות לוגו או המכילות טקסט, אתה עשוי לקבל תוצאה איכותית יותר על ידי שימוש בפורמט PNG."

 

הגרדיאנט בתמונת הנושא:

 

בעיצוב החדש, לתמונת הנושא יש גרדיאנט (פס צבע הולך ונעלם) צר, אפור וחצי שקוף לאורך תחתית התמונה. זה משהו שהיה קיים בפרופילים אישיים כבר זמן מה, אולם עכשיו זה קיים גם לדפי עסקים.

 

סביר להניח שזה משום שכעת שם הדף, סוג הדף, וכפתורי ניהול העיצוב נמצאים בתחתית תמונת הנושא (לפני כן הם היו מתחת לתמונה). משום שהטקסט תמיד לבן, הגרדיאנט מאפשר לו להיות קריא גם כאשר הוא נמצא מעל תמונת נושא בהירה מאד.

 

עדיין לא החלטתי אם אני אוהב את הרעיון או לא, אבל בכל מקרה אין אפשרות לשנות זאת כרגע.

 

גודל תמונת הפרופיל בפייסבוק

 

תמונת הפרופיל נמצאת בריבוע הקטן הנמצא בצד ימין למטה של הכותרת, בחפיפה לתמונת הנושא.

 

 

אתה נדרש להעלות תמונה במידות של לפחות 180 על 180 פיקסלים. התמונה תוצג במידות של 168 על 168 פיקסלים. המסגרת הצרה מוספת אוטומטית ואין אפשרות להסיר אותה.

 

 

אם אתה משתמש בתמונה שאיננה מרובעת, יש לך שליטה מסוימת על החיתןך שלה. כאשר אתה נכנס לחשבון שלך, לחץ על סמל המצלמה שנמצא בצד ימין למטה של תמונת הפרופיל שלך ולחץ עליו בשביל לפתוח את התפריט. אם ברצונך רק להזיז מעט את החיתוך של התמונה אז אתה תיאלץ להסיר את התמונה ולבחור את התמונה מחדש כתמונת הפרופיל.

 

 

טיפ: אם תמונת הפרופיל נראית לך מטושטשת לאחר שפייסבוק כיווץ אותה, נסה להעלות תמונה כפול מגודל תמונת הפרופיל המוקטנת (336 על 336 פיקסלים). זה צריך לתת לך תמונת פרופיל חדה.

 

תמונת הפרופיל בציר הזמן

 

תמונת הפרופיל המופיעה לצד השם שלך בפוסטים ובתגובות היא אותה התמונה אבל היא מוקטנת אוטומטית ל32 על 32 פיקסלים.

 

 

תמונת תצוגה לשיתוף לינק

 

כמה דברים נעשו פשוטים יותר בעיצוב החדש. שיתוף לינקים אינם אחד מהם…

 

יש מספר דרכים בהן פייסבוק מציג תמונות המצורפות לקישור. במקרה האידיאלי תוכל לקבל תמונה במידה מלאה אשר הותאמה למלא תיבה בגודל 470 על 246 פיקסלים. הנה דוגמא:

 

 

אבל לא כל תמונת תצוגה של קישור מוצגת במידה מלאה. עדיין לא ברור לגמרי מה הקריטריונים לכך, אבל ככל הנראה זה קשור להגדרות מסוימות בדף אליו אתה מקשר. זה גם עלול להיות קשור בגודל ובאוריינטציה של התמונה.

 

כאשר תמונת התצוגה לא מופיעה בגודל מלא, היא תופיע בתיבה קטנה לצד הטקסט. תמונת נוף (אופקית) תופיע ברוחב 155 פיקסלים, ותמונת פורטרט (אנכית) בגובה 114 פיקסלים.

 

יש לך גם את האפשרות להעלות תמונה חדשה כתמונת התצוגה אם אתה לא אוהב את התמונה שנבחרה לך באופן אוטומטי. קח בחשבון שזה יכול לגרום להתנהגות בלתי צפויה בנוגע לגודל תמונת התצוגה של הקישור.

 

תמונה יחידה בציר הזמן

 

כאשר אתה מעלה תמונה לציר הזמן, היא תוצג באופן אוטומטי בתיבה במידות 470 על 470 פיקסלים. כך שאם אתה מעוניין לנצל את מלוא השטח האפשרי, העלה תמונות מרובעות לפחות בגודל שציינתי.

 

 

אם אתה מעלה תמונת נוף (אופקית), הרוחב שלה יוגדר כ470 פיקסלים.

 

אם אתה מעלה תמונת פורטרט (אנכית), הגובה שלה יוגדר כ470 פיקסלים, והתמונה תידחף לצד ימין. הכמות של השטח הלבן הריק יהיה תלוי ביחס של התמונה המקורית. תמונה צרה יותר תיצור יותר שטח לבן לצידה.

 

 

להעלות מספר תמונות לציר הזמן

 

אתה יכול להעלות לציר הזמן שלך מספר תמונות בבת אחת. הדרך בה הן יוצגו תלויה במספר התמונות ובאוריינטציה של התמונה הראשית.

 

התמונה הראשית היא זו שתוצג ראשונה, והיא גם תופיע במידה גדולה יותר בחלק מהפריסות.

 

בנוסף ללהופיע ראשונה, לתמונה הראשית יש עוד תפקיד חשוב. היא קובעת את סוג הפריסה שתקבל. אם אתה מעלה 3 תמונות כאשר התמונה הראשית היא מרובעת אתה תקבל פריסה שונה מאשר אם התמונה הראשית תהיה מלבנית.

 

הדרך הקלה ביותר לקבוע איזו תמונה תהיה התמונה הראשית היא לגרור אותה ימינה בדיאלוג ההעלאה. בדוגמא שלמטה, התמונה הראשית תהיה התמונה של הבית. אם ארצה שהתמונה של הנחל תהיה הראשית, פשוט אגרור אותה לצד ימין.

 

 

בהרבה מקרים הסדר חשוב לא רק משום שהוא קובע איזו תמונה תהיה בצד ימין או מלמעלה, אלא בגלל שהדרך בה מוצגות התמונות המוקטנות נקבעת על פי התמונה הראשית.

 

שתי תמונות עם תמונה ראשית אופקית

 

 

שתי תמונות עם תמונה ראשית אנכית

 

 

שתי תמונות עם תמונה ראשית מרובעת

 

 

3 תמונות עם תמונה ראשית אופקית

 

 

אתה יכול לערבב סוגים שונים של תמונות לא-ראשיות, הן עדיין יוצגו אותו הדבר.

 

3 תמונות עם תמונה ראשית אנכית

 

 

3 תמונות עם תמונה ראשית מרובעת

 

 

4 תמונות או יותר עם תמונה ראשית אופקית

 

 

אתה יכול לערבב את האוריינטציה של התמונות הלא-ראשיות, הן יופיע כרגיל. אם אתה מעלה 5 תמונות למעלה, פייסבוק יציג רק את 4 התמונות הראשונות, אבל יציין את מספר התמונות שלא מוצגות על התמונה הימנית התחתונה.

 

4 תמונות או יותר עם תמונה ראשית אנכית

 

 

4 תמונות או יותר עם תמונה ראשית מרובעת

 

 

 

העיצוב החדש שיצרו פייסבוק בקיץ 2014 הסיר את האפשרות להציג תמונה על שתי עמודות. העדכונים שלך יכולים להתפרס רק על עמודה אחת כעת, ואין דרך גרום לתמונה להיות רחבה מהעמודה הזו.

 

ריכוז המידות לתמונות בפייסבוק:

 

 

להורדת המדריך החינמי לגדלי תמונות בפייסבוק ובאינסטגרם לחץ כאן:

 

http://alltobiz.co.il/Alltobiz_files/FB-Sizes.pdf

דוד וטין

יזם, איש עסקים ונחשב לאחד המשווקים הגדולים בישראל ובעולם. לאחרונה קיבל את התואר: Global Marketing Expert at Google. מנכ"ל חברת DavidVatine - שיווק דיגיטלי הדרכות והרצאות.

Leave a Comment