איך מקפיצים את העסק שלכם לראש תוצאות החיפוש בגוגל? 7 טיפים מנצחים (טיפ 5 קצת משוגע!)
מי לא אוהב את גוגל? אנחנו שואלים אותו מה ללבוש בבוקר, איך להכין פסטה טעימה ב-3 דקות, ולפעמים אפילו מחפשים שם את עצמנו (רק אני?). אבל כשזה מגיע לעסק שלכם, גוגל הוא המלך הבלתי מעורער, המקום שבו רוצים להיות ממש כמו במטבח של אמא ביום שישי בערב. אז איך בדיוק מתברגים לשם? זהו, שטוב ששאלתם, כי הבאנו לכם את המדריך הכי עדכני, הכי פרקטי והכי מהנה שהמוח שלנו יכול לייצר על קידום העסק שלכם בגוגל. בואו נתחיל, ואל תפסיקו עד הטיפ האחרון – מבטיחים שלא תתחרטו (אחרת הכסף שלכם חזרה… סתם, המאמר הזה בחינם).
1. מילים מילים, ואתם יודעים מה עוד? עוד מילים! תוכן איכותי הוא מלך (אבל גם סוג של ליצן)
מכירים את האנשים שמשתמשים בפסקאות אינסופיות בלי להגיד כלום? גוגל מכיר וגם לא ממש מסמפט אותם. אז לפני שאתם מתיישבים לכתוב, דבר ראשון – תהיו ברורים, קלים להבנה ואולי אפילו טיפה מצחיקים (ספוילר: הומור לא כואב! הוא רק מביא טראפיק). תיצרו תוכן איכותי שכיף לקרוא, שמסייע ללקוח פוטנציאלי להבין שאתם בדיוק מה שהוא צריך.
- השתמשו במילות מפתח בצורה טבעית (לא, המילה "פיצה" 27 פעמים בטקסט של 600 מילים לא הופכת אתכם למובילים בתחום הפיצות).
- השתמשו בתמונות וסרטונים – גוגל מת על שיתוף פעולה עם יוטיוב (אביר החלומות שלו), וסרטון קצרצר משדרג פלאים את דירוג האתר.
2. אופטימיזציה של הכותרות – או בשפה פשוטה: איך לגרום להם להקליק דווקא עליכם?
הגענו לזירת הקרב של הקליק. לגוגל יש חוש הומור (מאופק אמנם, כזה של מורה למתמטיקה) והוא אוהב כותרות אינפורמטיביות אבל מוחכמות. תשלבו מילות מפתח מדויקות בכותרות שלכם, כאלו שיענו בדיוק על מה שהגולש מחפש, וגם שפכו עליהם קצת פלפל מסתורי שיגרום להם ללחוץ ("5 תרגילים לעיצוב גוף בקיץ שמתאמנים מקצועיים לא רוצים שתגלו"). הבנתם את העיקרון? נהדר.
3. אל תגידו "נתחיל לצלם סרטונים בעתיד" – העתיד כבר מזמן כאן!
סרטונים זה לא טרנד חולף כמו פוקימונים או הספינרים שאתם עדיין לא בטוחים לאן נעלמו. יוטיוב שייך לגוגל, וזה אומר שהוא פלטפורמה שיווקית כמו כפפה ליד. תתחילו לייצר סרטוני תוכן איכותיים ופשוטים שמסבירים על השירות, נותנים טיפים מעשיים או פשוט מציגים את הצוות שלכם בפעילות משוגעת במיוחד (קחו השראה מהלקוחות של דוד וטין ששברו רהיטים והרסו בגדים בשביל הקמפיינים האגדיים שלהם). סרטונים איכותיים יגרמו לגוגל לאהוב את האתר שלכם ולהסתכל עליכם בכבוד (וגם להעלות חיוך על פני המבקרים שלכם!).
4. דואגים שהאתר שלכם יהיה מהיר יותר מהחבר שרץ לקחת את העוגיה האחרונה
כולם שונאים לחכות, וגוגל יודע את זה. תחשבו – העסק שלכם מושלם, השירות מהמם, אבל אם האתר שלכם נטען באיטיות כמו מחשב Windows 95, אתם מאבדים המון לקוחות. השקיעו באופטימיזציית האתר, תקבעו שאלמנטים יהיו קלים, תוודא שהקוד נקי ותאחסנו בשרתים מהירים במיוחד. גוגל יודה לכם על כך בדירוג גבוה ולקוחות שלכם ייתנו לכם צ'אנס (ומקסימום, ינהגו כמו החבר הזה שהגיע ראשון לעוגיה).
5. יצירת קישורים ואיך זה קשור לאיזו מסיבה בתיכון שהלכתם אליה?
העולם הוא מקום של קשרים (לא משהו שאנחנו המצאנו), ולעניין הזוי זה אף נמצא הבסיס של קידום אורגני – לינקים מאתרים איכותיים. כדאי ש"תתערבבו" – ממש כמו שהייתם עושים במסיבת סוף השנה בתיכון, תדאגו שהאתר שלכם יוזכר באתרי חדשות, בלוגים מוכרים וכל מקום אפשרי. זה נחשב כהמלצות אישיות עליכם בעיני גוגל. רק בבקשה – תעשו זאת בחכמה ואל תספימו את כל הסביבה.
6. איך נעזרים בגוגל Ads – החבר הזריז של קידום אורגני?
לפעמים אין זמן או סבלנות לחכות (אנחנו יודעים, גם אנחנו חסרי סבלנות!), כאן נכנס גוגל Ads, הפתרון המהיר והחד. כן, זה יעלה קצת כסף, אבל אם תעשו נכון – יגיעו גם תוצאות נפלאות למחיר. כמה עצות על הדרך:
- תמקדו את המודעות היטב לפי קהל היעד.
- השתמשו במודעות רימרקטינג – כמו סוכן המכירות שלא משחרר אתכם וממשיך להזכיר בדיוק את הנעליים שרציתם.
- אל תשכחו למדוד ולשפר – בגוגל Ads, מה שנמדד זה מה שמנצח!
7. אל תפסיקו ללמוד! ואל תשכחו ליהנות מזה…
עולם השיווק בגוגל משתנה יותר מהר מהדיאטות שהבטחת לעצמך להתחיל בשנה החדשה (כן, כמו כולנו!). לכן, הקפידו ללמוד ולהתחדש באופן תדיר. גם כשהגעתם למקום ראשון בתוצאות האתר שלכם, זה לא הזמן להישען אחורה. תמיד יש מה ללמוד, יש מה לשפר, ויש איך להשתולל קצת (כי אחרת – מה הכיף?).
כמה שאלות שמישהו בטוח שואל (ועוד יותר בטוח מתבייש לשאול):
- כמה זמן לוקח לראות תוצאות קידום אורגני? בין כמה שבועות לכמה חודשים.
- האם חובה לפתוח ערוץ יוטיוב? לא חובה, אבל מומלץ!
- למה העסק המתחרה שלי מופיע מעליי? אולי הם עובדים עם דוד וטין?
- האם אפשר לסמוך על מומחי SEO שמבטיחים מקום ראשון תוך שבוע? פחות מומלץ, או במילים אחרות – ממש לא.
רגע לפני הסוף (סיכום קליל למי שגלל היישר לכאן)
תוכן מצוין, כותרות מושכות, אתרים מהירים, וחברים נכונים – הכל חשוב בקידום בגוגל. עקבו אחרי הטיפים, ואל תשכחו – קידום בגוגל הוא לא מדע מדויק, אבל אם תאהבו אותו באמת (או לפחות קצת), גם העסק שלכם יאהב אתכם חזרה וידורג גבוה יותר!
