הדפים העסקיים הכי הזויים בפייסבוק – ומה יכול להפוך גם את הדף שלכם למצליח?

אז החלטתם לפתוח דף עסקי בפייסבוק. יפה לכם, ברכותינו – הצטרפתם למועדון של עוד 200 מיליון עסקים אחרים ברחבי העולם (רק אל תגלו להם שסיפרנו). אבל מה, הדרך להגיע לדף פייסבוק מוצלח, כזה שמושך תשומת לב מטורפת ושימו לב… אפילו טיפה מוזרה – היא כבר לא בדיוק סטנדרטית כמו שהייתה פעם. אז כדי להבין מה באמת עובד, בואו נזרוק רגע עין (ואולי אפילו שתיים) אל כמה מדפי הפייסבוק העסקיים הכי הזויים, מצחיקים ויצירתיים – וכן, גם למדים – שיש שם בחוץ.

1. דף "Blendtec" – האם אפשר לטחון אייפון X לתוך שייק מנגו?

אחת הדוגמאות הכי מפורסמות לדף עסקי מטורף, מצחיק והכי חשוב – כזה שפשוט עובד, הוא "Will It Blend?" של חברת Blendtec. כשכל העולם שאל את עצמו איך הבלנדרים שלהם יתמודדו עם קרח או קפה, החברה הזו החליטה לבדוק מה יקרה אם נשים בפנים כדורי גולף, נעלי סניקרס או אפילו טאבלטים של אפל. התוצאה? מיליוני צפיות ושיתופים, וכמובן עלייה של מאות אחוזים במכירות.

  • מה תוכלו ללמוד? תעזו לחשוב מחוץ לקופסה (או לבלנדר).
  • נקודה למחשבה: מה יכול להיות "הבלנדר" של העסק שלכם?

2. "דומינו'ס פיצה ישראל" – כשאוכל פוגש החלקה על בננה?

אצלנו, מי לא מכיר את הדף של דומינו'ס פיצה? מותג חכם, שמבין שהומור הוא המפתח לליבו (ולקיבתנו) של הצרכן הישראלי. כמעט כל יום אפשר למצוא פוסטים משעשעים, משחקי מילים מתוחכמים ואפילו "מריבות" סאטיריות עם מותגים אחרים. ואל תתחילו לדבר על הפעמים בהן הם הציעו לאנשים לצלם את עצמם כשהם מנסים לאכול את המשולש ב-20 שניות או פחות. מבולגן, מצחיק, והכי חשוב – עובד.

  • הטיפ הכי חשוב כאן: תבחרו שפה תקשורתית שמאפשרת לכם להשתעשע, להפתיע וליצור חיבור אמיתי.
  • נקודה למחשבה: באיזה סגנון הגולשים שלכם ידברו? תכנית לילה, סטנד-אפ או אולי מפגש TED?

3. "ספרייט" – כשהגזים עולים לראש (וללייקים)

ספרייט העולמית מאפשרת למעוף של מנהלי הסושיאל לרוץ חופשי. בעזרת גרפיקות צבעוניות, משפטים מעניינים וקונספטים הזויים שגורמים לך להרים גבה ולהגיד "אה? מה!?" הם גורמים לקהל שלהם להישאר צמודים למסך. תאמינו או לא, אבל ספרייט אפילו הצליחה ליצור תגובות ויראליות מאריזות הקראנצ' שלהם כשהם ביקשו מהגולשים לענות על "השאלות הכי לא חשובות ביקום". כן, אשכרה.

  • לסיכום הנקודה הזו: חשבו על מה שאף אחד אחר לא יעז לעשות, ואז דווקא תעשו אותו.
  • נקודת יישום: אילו שאלות "לא חשובות" אפשר לשאול אצלכם בעסק שיעוררו עניין?

4. "דואר ישראל" – איך הופכים תלונות לקומדיה?

מה קורה כשמותג שסופג אינספור תלונות מחליט להפסיק להילחם בהן? דואר ישראל, רבותיי! בשנה האחרונה הדואר הישראלי עשה מהלך שלא פחות ממבריק – הוא פשוט התחיל להודות בכך בצורה משעשעת, עם פוסטים הומוריסטיים, ממים מצחיקים וכנות מפליאה ("החבילה שלכם בדרך! באיחור אופנתי של 20 יום…"). התוצאה? אנחנו עדיין לא בטוחים כמה זה שיפר את זמני המשלוח, אבל ללא ספק יצר המון הזדהות וחיבור עם הקהל.

  • מה לומדים מזה? לפעמים כנות, הומור וביקורת עצמית הם המפתח להצלחה ברשתות.
  • למחשבה: איך עסק שלכם יכול לקחת חולשה ולהפוך אותה ליתרון שיווקי?

רוצים דף עסקי מוצלח? 5 דרכים להפוך ל"שיחת היום"

1. יצירתיות מעניינת versus "שיווק משעמם"

אל תהיו בנאליים, מה שכבר ראיתם יעבוד אולי בזמן הקרח. תחשבו מקורי, יוצא דופן, ואפילו הזוי!

2. אומץ – כי פחד נועד לפחדנים?

במקום ללכת על בטוח, נסו דברים חדשים והעזים שירימו גבה או שתיים – שידברו עליכם זה טוב.

3. אינטראקטיביות – תנו לקהל "להסתבך" איתכם!

קחו את הקהל לסיבובים, תנו להם לאתגר אתכם (ואתם אותם!) והשאירו אותם מעורבים עד הסוף.

4. יצירת תוכן מושקע, מדויק ובעיקר אנושי

תפסיקו לנסות לאהוב רובוטים ובוטים, תהיו בני אדם – זה אף פעם לא מתיישן.

5. "טון אוף וויס" ייחודי וזכיר

מצאו קול ברור – מצחיק, מטורף, אנושי, כנה או שילוב של כמה – ואל תשנו אותו כל תקופה.

כמה שאלות ותשובות בונוס למעמיקים בלבד!

  • כמה פוסטים כדאי לפרסם בשבוע? תלוי בעסק, בסוג התוכן ובמשאבים. 2-3 פוסטים איכותיים בדרך כלל עובדים מצוין.
  • האם חייבים לצרף תמונה לכל פוסט? לא תמיד חייבים, אבל פוסטים עם תמונות או סרטונים מושכים פי 10 יותר תשומת לב.
  • חייבים להשקיע הרבה כסף בקידום ממומן? לא חייבים, אך בלי השקעה מסוימת, החשיפה האורגנית הירודה מקשה מאד.

דף עסקי שלכם – כי כל יום יכול להיות קצת יותר מעניין

דפי פייסבוק מנצחים הם אלה שיוצאים מהקופסה (וגם אלה שמועכים אותה, טובלים אותה בקטשופ או משליכים בלנדר עליה!). אז קחו השראה, תעזו, תשחקו עם תוכן מדהים ותהפכו את הדף שלכם למסיבה הכי גדולה בעיר. גם אצלנו בסוכנות דוד וטין מחכים לכם רעיונות שישפכו עליכם קטשופ – רק תגידו מתי להתחיל לצלם.

אהבתם? שתפו!

השאירו פרטים כדי להתחיל לשווק בדיגיטל עם תוצאות

אחד הנציגים התותחים שלנו יצור איתך קשר